Allerlaatste reislog van deze reis

3 maart 2019 - Zaandam, Nederland

Terwijl de regen tegen het raam slaat en de wind om het huis blaast schrijf ik ons laatste verhaal van een geweldige reis.

Vorige week ben ik ons verhaal geëindigd in Herford. Maandag hebben we heerlijk genoten van een relaxed dagje in de mooie sauna van Herford. Helemaal top😊. Na de sauna zijn we naar Leopoldshohe gereden om Erik en Klaudia nog even te bezoeken. Dit hadden we aan het begin van onze reis ook gedaan.  We zijn gezellig samen uit eten geweest.

20190225_193803

Het was heerlijk om elkaar weer even te zien en te spreken! De volgende ochtend hebben we nog samen ontbeten voordat wij weer op weg gingen. Het zijn nu echt de laatste kilometers🙄.

Erik wist dat er in Winterswijk een hele grote vrijheidsmarkt was, Obelink. Die wilde wij nog wel even bezoeken omdat we toch in de buurt waren. Dus ons doel was dinsdag dan ook Winterswijk. Daar stonden we weer op een leuk plekje.

IMG_20190227_091423_6

Woensdagochtend zijn we eerst naar Obelink gereden maar de zaak viel ons eigenlijk tegen dus we waren er snel weer weg. Op naar Beverwijk. We hebben voor dit laatste stuk de snelweg genomen. Erik had 's middags namelijk een afspraak in Zaandam. Bij Chantal aangekomen vielen we met ons neus in de boter,  na ja eerder in de kroketten 😁. Het was fijn om Chantal en de kinderen weer te zien!! Terwijl Erik naar zijn afspraak ging op de scooter ben ik meegeweest naar het paardrijden van Dewi. Had ik dat maar niet gedaan want ik bracht Dewi geen geluk😥. Ze is heel hard van haar paard gevallen. Ik was juist aan het filmen hoe goed ze het deed.  Het filmpje zet ik niet bij onze video's want ik word nog beroerte als ik het zie 😢. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden😍.

20190227_16085320190227_160820

Rick en mijn moeder kwamen ook gezellig bij Chantal en Tony eten en het was superfijn om hen ook weer te zien. Met onze huurster hadden wij voor donderdagochtend 11 uur afgesproken dus we zijn bij Chantal voor de deur blijven slapen😏.

20190228_103102

Woensdagavond kregen wij een appje of we donderdag in 14.00 uur af konden spreken dus we hadden de tijd om even langs Erik zijn ouders te gaan voordat we écht naar huis konden. We hebben gezellig bij Erik zijn ouders gegeten omdat we ondertussen pas om 16.00 uur naar huis konden🤔🤔.

En ja,  toen kwamen we thuis ........

20190228_161611

....... en wat kregen we toen een afknapper. Het hele huis stond nog vol met spullen van onze huurster😢😢

20190228_16535920190228_16535520190228_165407

Ik kan jullie verzekeren dat dat niet leuk was en dan druk ik mij nog zacht uit😥😥. Om half 8 was onze huurster weg terwijl nog heel veel spullen in de schuur en in de kleine kamer stonden.  Wij hebben een fles wijn opengetrokken, chips en nootjes gepakt en konden eindelijk gaan zitten 🙁. Gedeprimeerd heb ik Irma geappd of zij mij de volgende dag wilde komen helpen, het was zó vies allemaal!

20190228_191432

Na een onrustige nacht slapen waren we op tijd uit bed. Om 9 uur ging de bel: René stond voor de deur en is de hele dag gebleven om Erik te helpen. Hulp uit onverwachte hoek die zeer welkom was. Om half 10 kwam Irma.  Zij had gelukkig aan broodjes gedacht!

We zijn de hele dag met zijn vieren druk bezig geweest en het huis zag er aan het eind van de middag weer een beetje huiselijk uit.

Erik en René hebben de spullen van onze huurster naar beneden gebracht en zijn daarna druk bezig geweest om de boiler te vervangen in de keuken en ook de bodemplaat van het keukenkastje.

Erik en René zijn snel wat boodschappen gaan doen en terwijl Erik in de supermarkt was is René naar de snackbar geweest voor eten.  'S avonds zouden Irma en Ron namelijk op visite komen.

Net op tijd waren we gedoucht en toen ging de bel! Irma en Ron waren er maar ze kwamen niet alleen!!!! Marjolein, Marcel, José, Henny en René kwamen er achteraan met tassen met eten en drinken. Een surprise welkom thuis party🎉🎊🥂. Wat was dat geweldig leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We hebben een topavond gehad en het verzachtte de deceptie van onze thuiskomst.

IMG-20190301-WA0001IMG-20190301-WA0000

Gisteren zijn we ook nog bezig geweest met spullen uitpakken en Erik met de boiler maar het meeste is nu gedaan.

IMG_20190302_132217_7IMG_20190302_153540_1

Gisteravond hebben we bij Chantal en Tony heerlijk boerenkool met worst gegeten en gelijk voor de eerste keer weer op de kleinkinderen gepast.  Hoe snel wordt het gewone leven weer opgepakt hé 😁😁.

Vandaag hebben we eerst gezellig uitgebreid ontbeten.

20190303_100045

Verder doen wij niets😏, nou ja behalve dan ons laatste verhaal maken,  tv kijken, lekkere hapjes erbij,  haardje aan en een beetje bijkomen van de rare 2 dagen.

20190303_163844

Hiermee is ook mijn verhaal aan zijn eind gekomen.  Ik wil iedereen die onze reis en verhalen gevolgd hebben heel erg bedanken. Voor de moeite die jullie genomen hebben om het te lezen en alle reacties die wij de afgelopen 11 maanden gehad hebben. Dank jullie wel😘😘😘

1. Carla en Eric Glas:
    Welkom thuis
  2. Johan van Bree:
    3 maart 2019
    Welkom thuis......Alleen jammer dat jullie huurster niet de moeite heeft genomen om haar spullen op te ruimen...En dan noch klussen ook terwijl je blij bent om weer thuis te zijn....Het was heel fijn om te lezen dat jullie een heerlijk reis hebben gehad. Gr. J&C
  3. Petra van Leijen:
    Welkom thuis
  4. Ineke van nimwegen:
    3 maart 2019
    Het was leuk om jullie te volgen en mee te genieten
  5. Lies van klinken:
    3 maart 2019
    Op de eerste plaats welkom thuis ook al viel dat tegen.maar met hulp van vrienden zijn jullie hard aan de slag gegaan om alles heerlijk op te frissen en samen lekker gegeten.Wij hebben genoten van jullie mooie reisverslag en zullen dat gaan missen en de vele mooie foto,s.Geniet nu van jullie huis.Groetjes Lambertus-Lies
  6. Peter en Manja:
    4 maart 2019
    Jullie bedanken ons voor het lezen??? Voor ons eerder andersom. Bedankt dat we op deze manier mee mochten reizen. En fijn dat jullie weer veilig thuis zijn . Het verhaal van de huurder komt ons heel erg bekend voor🙊
  7. Kees en Ellen Hoogmoed:
    Welkom thuis .
  8. Ans en Jaap:
    4 maart 2019
    Welkom thuis, ik heb genoten van jullie belevenissen 😍🤩👍
  9. Cor&Rina:
    7 maart 2019
    Welkom thuis,,,fijn dat jullie weer goed en gezond er weer zijn,goede reis en veel moois gezien,en samen veel plezier gemaakt,hoop dat jullie samen nog lang van na genieten,
  10. Bart & Miriam:
    11 maart 2019
    Welkom thuis! Wat een mooie reis, leuk dat we op deze manier met jullie mee hebben mogen reizen! dikke kus