Italie

19 augustus 2018 - Valeggio Sul Mincio, Italië

Deze week staat het verhaal eigenlijk wel heel erg in het teken van het weerzien met de kinderen en kleinkinderen.

Vorige week zijn we zondag ook nog op de CP in Brentonico blijven staan waarbij we heel rustig aan gedaan hebben. Erik is nog wel op de scooter weggeweest en heeft spulletjes gehaald voor de scooter en de afvoer. Hij heeft dus nog lekker gerommeld😎.

Op het einde van de dag hebben we onze eigen douchecabine opgezet zodat we onze eigen solardouche konden gebruiken😃. Dat was wel even luxe.

douchecabine

Op maandagochtend zijn we eerst lekker maar en winkelcentrum gereden waarbij ik flink verwend ben door Erik😊. Eerst zijn we allebei lekker naar de kapper geweest zodat we nu allebei een italiaanse coupe hebben.

Wilma bij kapperEindresultaat

Daarna heb ik een nieuwe telefoon van Erik gehad. Samsung Galaxy j6. Echt te gek hoor!

Na deze verwennerij zijn we boodschappen gaan doen en teruggereden om met de camper verder te gaan. Ons reisdoel was een cp in de bergen, met uitzicht op de Monte Baldo. Jammer genoeg hebben we daar niet lang buiten kunnen zitten omdat het regende🙄. Italië heeft trouwens wel prachtige gratis camperplaatsen met (gratis) voorzieningen als water en serviceplaats om te lozen en soms zelfs gratis stroom.

CP bij Mont Blanco

Dinsdagochtend regende het nog steeds dus zijn we bijtijds vertrokken. Eerst hebben we maar eens een wasserette opgezocht om de hele boel te wassen. Dat werd ook wel weer eens tijd. Zo'n wasserette is wel een uitkomst hoor, Snel gewassen en ook snel gedroogd.

wasserij

Daarna zijn we naar Valeggio sul Mincio gereden. Dat is het dorpje vlakbij de camping waar de kinderen zijn.  Daar zou ook een cp zijn maar deze was nu dus verboden voor campers. Gelukkig zijn we daar al meestal op voorbereid dus we hadden een alternatief bij een restaurant.  Dat was echt een leuke plek.

CP bij restaurant

Ondertussen was het weer droog geworden en konden wij ons ongeduld om de kinderen te zien niet echt bedwingen dus zijn we op de scooter gestapt en richting de camping gereden. Op de camping zijn we rond gaan lopen want het huisnummer wisten we niet. Chantal en Tony kwamen er al snel aan en het was een heerlijk weerzien!

We hebben gezellig een glas rosé gedronken voordat wij rond 7 uur weer terug gingen naar de camper waar we gezellig met zijn tweeën uit eten zijn geweest bij het restaurant waar we bij staan.

erik uit eten

Woensdag zijn we heel vroeg naar de camping gegaan om met de kinderen en kleinkinderen te ontbijten.  Rick was er ondertussen ook.

Ontbijten met zijn allen

Na het ontbijt zijn we met zijn allen naar het zwembad gegaan.  Daar was het gelijk weer moedertje pesten hoor😂. Het filmpje daarvan staat bij de video's.

ZwembadErik en dewi in zwembadKinderen in zwembad

‘s avonds hebben we gezellig gebarbecueden speeltjes gedaan.  Het is weer heerlijk om zo samen te zijn!

Donderdag weer een heerlijke dag gehad bij het zwembad.  Erik is ‘s middags een scooter toertje met dewi gaan maken.

erik tripje met dewidewi tripje met erik

Het is nu echt gewoon vakantie😎. We zitten vaak bij het zwembad en ik heb al van de eerste cocktail genoten!

Wij in zwembadZwembadTony en brentCocktail

Zaterdagochtend hebben Chantal en ik even quality time gehad. Gezellig samen naar de markt in Valeggio Sul Mincio en een terrasje gepakt.  Gelijk ook maar het plaatselijke drankje geprobeerd: sprite aperol 🍸. Smaakte goed! Het was echt even heerlijk om samen weer even bij te kletsen😊.

Chantal en ik

‘s Avonds hebben de kinderen ons mee uit eten genomen voor onze verjaardagen.  Lief hoor en het was echt italiaans. We zaten in een smal steegje wat lekker rustig was.

Wilma brecioMet zijn allen uit etenErik dansend met dewi

Om 11 uur ‘s avonds zou er vuurwerk zijn.  Ik zeg met reden zou want het bleek dus een dag later te zijn🤣🤣. We gingen dus even goed laat naar de camping. Van al dat relaxen waren we toch wel moe geworden dus zijn we in de auto in slaap gevallen😴. Erik was met Dean op de scooter dus die moesten wel wakker blijven😄.

Slapend in de auto

Vandaag zijn Rick en ik samen op pad geweest met de scooter. Lekker ritje naar Sirmione waar we ook lekker op een terrasje hebben gezeten.  Wederom een sprite aperol genomen maar deze was ietsje sterker😋.

Rick en ik op de scooterSelfie met Rick

Op de terugweg nog even gestopt in Peschiera voor een pizza. Was ook weer heel fijn om samen even bij te kletsen.

Wilma met pizza

Eenmaal terug op de camping was het gelijk tijd voor een duik in het zwembad😓. Even afkoelen want het is hier bloedheet!

Vanavond gaan we weer lekker bbqen en voor morgen hebben we een boot gehuurd. We genieten dus nog volop😎. Tot volgende week maar weer!

1. Marjolijn x:
    19 augustus 2018
    Wat leuk!!! Inderdaad nu echt vakantie gevoel en gezicht 😀. En meteen een familiereünie, hoe gaaf is dat!
    Super, enne.... die Italiaanse look is enig! Valt vooral bij Erik erg op. Hipperd! 😍
    Geniet ze schatten 😘😘😘
  2. Ineke van nimwegen:
    19 augustus 2018
    Wat wordt ze.groot he
    Geniet ervan
  3. Lies van klinken:
    20 augustus 2018
    wat is het toch heerlijk om je kinderen en kleinkinderen weer te zien en dan met zijn allen aan het genieten.mooie foto,s er bij
  4. Anita🤗🤗💋💋👏:
    20 augustus 2018
    Het is nu dus echt genieten.
    Heerlijk
  5. Bart & Miriam:
    20 augustus 2018
    Leuk een vakantie in een vakantie! :-)
    De douche is een goede uitvinding. Lijkt me heerlijk zo lekker buiten.
    Groetjes aan de (klein)kids
  6. Rogier & Jolanda:
    20 augustus 2018
    Hi Wilma & Erik, als je toch in Italië van de "lokale" drank aan het genieten bent. Wat denk je van lokale gestookte limoncello. Een echte zomerse aanrader mits ijskoud ;-)
  7. Rob & Agnes:
    22 augustus 2018
    Lekker genieten hoor! Sprite aperol kan je in heel Italië nuttigen, dus kan je er vaker van genieten. Wij hebben het in Italië vaak gedronken van Rome tot en met Sicilië. Veel plezier met jullie verdere avontuur.
  8. Ans en Jaap:
    22 augustus 2018
    Heerlijk om elkaar weer even te zien. Genieten ten top
  9. Janet:
    23 augustus 2018
    Lieve Erik en Wilma, eindelijk de tijd genomen om het een en ander te lezen en te bekijken. Ziet er erg gezellig uit. Lekker verbrand ;-) Geniet ervan. Heel veel plezier xx
  10. Wilma:
    26 augustus 2018
    Iedereen weer bedankt voor de reacties. De italiaanse look staat Erik inderdaad goed hé Marjolein! Vond ik ook al.
    En Dewi wordt zeker groot Ineke, het pre pubergedrag wat daar bij hoort ook :-)
    We hebben zeker genoten met zijn allen en de Limoncello (uit het vriesvak om het lekker koud te krijgen) hebben we ook al gedronken. Is ook heel erg lekker!! De Sprite Aperol zal ik zeker nog vaker drinken zolang we nog in Italië zijn.
    Leuk dat je ook het een en ander gelezen hebt Janet.