Spanje deel 7

23 december 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Vorige week hebben we het reislog nog vanuit Marokko gemaakt en nu weer vanuit Spanje. Helaas merk ik nu dat reislogger het een en ander heeft veranderd waardoor we nu geen foto's in het verhaal kunnen plaatsen. Dit keer dus een verhaal zonder foto's maar de foto's van afgelopen week kunnen jullie wel bekijken bij de foto's. Sorry en voor volgende week ga ik uitzoeken hoe of we het wel kunnen doen!!!!

Eenmaal de boot af zijn we eerst naar een tankstation gereden om gas te tanken, zowel voor het rijden als voor het koken. Tweede bestemming was de Lidl want de voorraad moest wel weer aangevuld worden😀. Daarna zijn we naar Los Barrios gereden waar we op een grote parkeerplaats stonden met heel veel campers. Voelde veilig en we zijn alle twee blij dat we weer in Europa zijn😊.

Zondag hebben we rustig aan gedaan voordat we naar Gibraltar zijn gaan rijden. Weer een ”land” erbij op onze lijst 😁. We hebben heel Gibraltar rondgereden op zoek naar een plek om te overnachten maar niets leuks gevonden. De straatjes waren smal en er werd overal veel gebouwd. We zijn Gibraltar weer uitgereden en vonden een leuke plek vlakbij de grens met Gibraltar.

We hadden ‘s avonds mooi uitzicht op de verlichte rots van Gibraltar.

Maandag hebben we de scooter gepakt en zijn we weer Gibraltar in geweest. Bij de douane was het voldoende om met je paspoort te zwaaien dus waren we snel de grens weer over😁😎. Voor degene die het niet weet.  Gibraltar ligt onderin Spanje maar hoort bij Engeland. Het is zo klein dat het verkeer af en toe moet stoppen omdat er een vliegtuig landt of opstijgt. Zoals wij dat kennen met spoorwegovergangen zo gaat dat hier met vliegtuigen😂.

Wij hebben de rots van Gibraltar BIJNA bezocht maar we moesten de scooter beneden neerzetten terwijl we al boven waren!!! Dat vonden we zo typisch dat we het maar voor gezien hielden.  Aapjes kunnen we ook in apenheul bekijken 😉.

Daarna zijn we Main Street ingeweest. Een lange winkelstraat met allemaal taxfree winkels. Net als in Andorra waren het ook hier veel winkels met rookwerk, geurtjes, make up en sieraden.  Veel van hetzelfde dus maar het was wel heel leuk om het te zien.

Dinsdag werd het voor ons tijd om een camping op te zoeken.  Het werd weer tijd voor een douche 🚿🚿 én om te wassen. We hadden een mooie route van ongeveer 60 km door Parque Natural los Alcornocales. De weg was slecht en op sommige plaatsen een beetje overwoekerd maar absoluut de moeite waard!!!!

De camping was mooi gelegen en we hebben er heerlijk gedoucht en gewassen. We waren wel de enige gasten dus het was lekker rustig😀.

Woensdag zijn we verder gereden naar Medina Sidonia waar we een leuk plekje hadden naast een begraafplaats.  Ook weer rustig😂😂. We hebben nog een wandeling door het leuke dorpje gemaakt.

Donderdag zijn we na een hele korte rit weer bij Rob en Agnes aangekomen. Hans en Els (zwager een zus) zijn er ook en we hebben gezellig met zijn zessen buiten gegeten.

Vrijdag hebben de mannen de oude watertank van het dak gehaald en zijn Els, Agnes en ik hout gaan kortwieken voor de houtkachel.  ‘s Middags hebben we weer gezellig met zijn allen buiten gegeten en na het eten lekker zitten kletsen.

Zaterdag was weer een klusdag en hebben de mannen beton gestort voor de hout- en wateropslag. De vrouwen zijn weer verder gegaan met het hout. Het was een productieve dag waarbij al het hout weggewerkt is en klaar om gestookt te worden.  ‘s avonds hebben we de dag gezellig met een wijntje afgesloten🥂.

Vandaag hebben we niet geklust maar zijn we op de koffie geweest bij Sandra, de buurvrouw van Rob en Agnes en hebben we de honden gezien die door haar opgevangen worden.

Daarna zijn we gezellig gaan eten bij een Argentijns restaurant. Top restaurant, heerlijk gegeten en goed gezelschap😀.

Vanavond heb ik het reislog gemaakt en hebben we samen in het duveltje gezeten. Het zal de komende week best wel een bijzondere week worden.  De kadootjes liggen klaar en volgende week horen jullie weer hoe het was.

Wij wensen vanaf hier iedereen hele fijne feestdagen. Geniet ervan🌲🌲

1. Lies van klinken:
    23 december 2018
    Mooi om te horen dat jullie je weer lekker vinden in spanje.en nu bij vrienden ook altijd gezellig en mooi samen aan het klussen zijn .groetjes van ons
  2. Ineke van nimwegen:
    24 december 2018
    Hele fijne kerstdagen
  3. Cor&Rina.:
    24 december 2018
    Goed om te horen dat jullie weer veilig richting Europa zijn ,leuk om nog in Gibraltar te zijn geweest,en weer gezellig bij vrienden te zijn,,gezellige kerstdagen"hoop voor jullie op zonnige dagen en een flesje wijn..groeten uit Heemskerk ....
  4. Erick de Jong:
    25 december 2018
    fijn te lezen dat het zo goed gaat hele fijne dagen