Spanje deel 5

4 november 2018 - Dos Hermanas, Spanje

Vorige week zondag,  na het schrijven van het log,  begon het te regenen. We hebben dus heerlijk in het duveltje gezeten en spelletjes gedaan😀😉.

Maandag zijn we met de scooter naar Malaga gereden. Eerst zijn we naar een winkelcentrum gereden waar ik alvast Erik zijn verjaardagskado heb gekocht🤔. Het duurt nog een maand maar je kan het maar in huis hebben😁😁. Bij het neerzetten van de scooter had Erik nog ruzie met een driftige spanjaard die zomaar Erik zijn scooter ging verplaatsen🤔. Het liep gelukkig goed af 😏.

In Malaga hebben we eerst een bakkie gedaan voordat we het mooie historische centrum gingen bekijken.

Malaga 1Malaga 5Malaga 4Malaga 2Malaga 1Malaga

De terugweg hebben we mooi door de bergen gereden. Het was best fris dus zijn we in Alozaina gestopt voor een beker warme chocolademelk om even door te warmen. Via bijzondere uitdagende straatjes en steegjes zijn we weer op de weg naar Fuengirola gekomen.

Dinsdag zijn we weer verder gaan rijden maar eerst hebben we nog een wasserette opgezocht. Werd wel weer eens tijd 😎. Onze bestemming was de Caminito del Rey. Het gebied had blijkbaar heel veel wateroverlast gehad want de wegen waren bemodderd en sommige wegen waren zelfs afgesloten. We hebben onze camper langs de kant van de weg gezet met een prachtig uitzicht.

Uitzicht cp bij camonito del reyOns plekje bij Caminito del Rey 2

Ook werden wij nog verrast door een kudde schapen en geiten die langsliepen. Het duurde bijna 10 minuten voordat alle beesten voorbij waren!!!!

Schapen

De wandelroute Caminito del Rey was die dag ook gesloten vanwege het slechte weer. Navraag leerde ons dat ze de volgende dag wel open zouden zijn. Als we via internet aan een toegangskaartje wilde komen konden we pas maandag terecht. Als we de volgende dag wilde moesten we zorgen dat we er om 8 uur zouden staan!!!! Pfff dat werd dus de wekker vroeg zetten😴😴. Dat viel niet mee maar om 10 minuten over 8 liepen we met onze rugtas op naar de ingang. Dat alleen was al ruim anderhalve kilometer. Maar we stonden om half 10 als eerste voor de kassa😀.

Caminito del Rey 25Caminito del Rey 28Caminito del Rey 27Camanito del rey

De wandeling was prachtig en echt de moeite waard. Zie hieronder de foto's voor een impressie.

Caminito del Rey 30Caminito del Rey 24Caminito del Rey 23Caminito del Rey 21Caminito del Rey 19Caminito del Rey 15Caminito del Rey 13Caminito del Rey 12Caminito del Rey 9Caminito del Rey 8Caminito del Rey 5Erik camanito del rey

We bofte met het weer want eenmaal terug bij de camper, na een wandeling van ruim 10 km in het zonnetje, begon het weer te regenen. De hele weg hebben we regen gehad en het was koud ook. We zijn via Ronda een gedeelte van de witte dorpenroute gaan rijden. In Ronda eerst nog de bekende brug, Puente Nuevo, bekeken. Dit is een hele hoge brug (eigenlijk 2 bruggen op elkaar) die de twee stadsdelen met elkaar verbindt die door een kloof gescheiden zijn.

Puente Nuevo in RondaWit dorpje

Onze cp was in het witte dorpje Ubrique. Aangekomen op de cp hebben we éérst warme chocolademelk (van hagelslag en melk) gemaakt en gezellig de kachel aangezet.

Warme chocolademelkKachel

Het heeft de hele avond flink geregend en zelfs gehageld🌨 met daarbij een flinke wind. Het dak hebben we ook maar niet omhoog gedaan.

De volgende dag hebben we héél lang uitgeslapen, we waren pas om half elf uit bed😊😊. Rustig aan gedaan en nog wel even naar een bazaar (leuke dingen winkel) gereden waar we heerlijk hebben rondgeneusd☺☺. Verder lekker in de zon gezeten en Erik is tot de ontdekking gekomen dat het klokje van de scooter op batterijen gaat. Dat is het voordeel dat alles los trilt onderweg😀😀. Het klepje had hij nog nooit open kunnen krijgen en nu dus wel🤔.

Cp in ubriqueOns plekje in UbriqueVerlichte berg in ubrique

Vrijdag zijn we weer verder gegaan ditmaal al meer richting Sevilla namelijk naar Puente Serrano. Het was maar een uurtje rijden dus de rest van de dag weer heerlijk relaxed in het zonnetje zitten lezen 📖. Ook hier werden we weer verrast met een bezoek van schapen 🐑🐏.

Ons plekje in puento SerranoSchaapjes op bezoek

We stonden bij het begin van de Via Verde de la Sierra, een fietsroute over een voormalig treintraject van 36 km. Met de scooter mochten we er niet overheen🤔.

Gister zag Erik dat het kraampje dat mountainbikes verhuurde open was. Wij hebben dus héél sportief een mountainbike gehuurd en hebben 35 km gefietst. Het was echt een hele mooie route waarbij we ook door onverlichte tunnels zijn gefietst en dan is 500 en 1000 meter erg lang hoor😯😯.

Moois op de via VerdeErik op de via VerdeSchapen op de via VerdeLicht aan het eind....... En WilmaGieren maar slecht te zienErik op mountainbikeDe fietsen moesten ook rustenErik op bankjeVan tunnel naar tunnelDe eik waar 2000 man onder kan staanGeiten op de via Verde

De terugweg ging wat moeizamer vanwege de pijn in onze billen van dat smalle k.t zadeltje. Ik heb de blaren op mijn …. 😔😕 .

Terug bij de camper kwamen we er achter dat ons zonnepaneel niet met laad! Even rommelen aan de stekker en wat contactspray en hij ging het weer doen maar we hadden niet veel stroom meer. Gezellig met de kaarsjes aan een spelletje gedaan en gelezen.

Vanochtend zijn we in de mist vertrokken naar Dos Hermanos, een cp vlakbij Sevilla. Hier staan we op een bewaakt terrein zodat we morgen met een gerust hart het duveltje achter kunnen laten als we naar Sevilla gaan. Één van onze prioriteiten is om dan boodschappen te doen want onze kastjes en koelkast is aardig leeg. Wordt een karig avondje🙄.

1. Cor&Rina.:
    4 november 2018
    Weer mooie verhalen en mooie foto's ,die wandeltocht ziet er heel spanend uit,en dan die fiets tocht van 35 km op een k.t zadel,,heel sportief hoor,nog veel plezier en mooi weer...
  2. Lies van klinken:
    4 november 2018
    weer heerlijk van je verhaal genoten maar zie mezelf er niet op mijn scootmobiel die wandeling te kunnen.maar geniet van jullie reisverhaal
  3. Ans en Jaap:
    4 november 2018
    Wat een geweldige routes hebben jullie weer gewandeld en gefietst, Ik hoop dat jullie billen straks wat minder pijn doen. Schitterend verhaal weer.
  4. Anita🤗🤗💋💋👏:
    5 november 2018
    Wat goed dat jullie op de mountainbike zijn gestapt. Jammer van dr blaren maar wel weer een leuk stukje kunnen schrijven. Veel plezier samen verder.💋💋
  5. Marie-Louise:
    8 november 2018
    Wat leuk om te lezen dat jullie ook de via Verde hebben gefietst! Veel plezier nog!!
  6. Bart & Miriam:
    12 november 2018
    Dat jullie niet in slaap vielen met zoveel schaapjes om te tellen. Ziet er gaaf uit met die spannende bruggetjes aan de zijkant van de berg. En de blaren op je (voor)bibs, ai ai