Spanje deel 6

11 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

De blaren zijn weer over en we hebben weer een mooie week achter de rug.

Maandag zouden we naar Sevilla gaan maar ik was niet lekker en heb de hele dag op bed gelegen. Erik is nog even alleen op pad geweest om boodschappen te doen en hij is even bij een camperzaak wezen kijken. Gelukkig was ik dinsdag weer opgeknapt en konden we alsnog naar Sevilla. We zijn als eerste gestopt bij Park Maria Louise waar we het Plaza de Espana en Plaza Americo hebben bezocht.

In het parkPlaza SpanjeDansen op plaza eOp plaza de Espana 3Op plaza de Espana 1Erik in Sevilla

Daarna zijn we doorgereden naar de Catedral de Sevilla en Allcazar de Sevilla. Ook heel mooi om te zien. Voor de laatste stop zijn we via de wijk Santa Cruz naar het Metropol Parasol gereden.

Bij alcazar te SevillaOnder de parasolSevilla 2Houten bouwwerk in SevillaTotaal bouwwerkWilma onder de parasolSevilla 5Sevilla 6Mooi huis in Sevilla
Sevilla is een mooie stad en de moeite waard om te bekijken.

Eenmaal bij de camper kwamen we er achter dat de accu weer leeg is🙄. Dat hebben we deze reis nog niet gehad.  We moeten maar kijken waar het probleem vandaan komt.

Woensdag  zijn we eerst langs een camperzaak gereden en bleek,  na meting, dat de huishoudaccu overleden is maar ze hebben geen passende nieuwe 🤨. Komt later dus weer.

We zijn naar een parkeerplaats in El Puerto de Santa Maria (aan de kust) gereden.  We hadden eerst een plekje in het zand en we stonden daar scheef. Ook waren wij wel een beetje huiverig of we de volgende dag wel weg zouden komen dus zijn we naar een stukje verder gereden.  Daar hadden we wel een prachtig uitzicht!!!

Zonsondergang el puerto de Santa MariaUitzicht vanaf cp El Puerto de Santa mariaCp El Puerto de Santa Maria

Donderdag zijn we boodschappen gaan doen voordat we naar Rob en Agnes in Chiclana de la Frontera zijn gereden.  Het was even lastig om bij hun huis te komen met de zandpaadjes maar het is ons gelukt😀.

Hoe we staan bij Rob en Agnes

We werden warm ontvangen en konden bijna gelijk aanschuiven voor een heerlijk maal. Eerst hebben we een rondleiding over hun terrein (3500 m2) en huis gekregen. Wat wonen die mooi zeg! En, ook niet onbelangrijk ……….. mijn paspoort is hier bezorgt.

Paspoort

Onder het genot van een wijntje,  chips, nootjes en toastjes hebben we gezellig zitten kletsen.

Vrijdag ben ik begonnen met de voorbereidingen voor onze reis naar Marokko om te kijken wat er allemaal te zien is. Ik ben er nog niet mee klaar maar de tickets voor de boot zijn geboekt😎. Donderdag 15 november vertrekken we om 14.00 uur naar Tanger Med vanaf Algaciras!!!!!

‘s middags hebben we met zijn vieren boodschappen gedaan en hebben Erik en ik voor Agnes en Rob gekookt. We hebben gezellig én lekker gegeten en daarna bij de houtkachel nog gezellig gekletst.

Diner

Gisteren zijn Erik en ik samen naar Chiclana de la Frontera gereden op de scooter. Heerlijk gesnuffeld bij de Chinese bazaars. We waren op tijd terug om lekker buiten te kunnen eten.  Rob had heerlijk voor ons gekookt👌👍.

Buiten eten

Na het eten hebben Rob, Agnes en Erik zitten brainstormen over hoe de overkapping van het terras het beste gemaakt kan worden.  Als we terug zijn uit Marokko gaan we hier kerst vieren en gaan we nog helpen met klussen dus vandaar😉. De mannen konden zich ook nog lekker uitleven met het verbranden van het tuinafval.

Even wat drinkenKim op bezoekMel op bezoekErik fikkie stekenRob fikkie steken

Vandaag was het een prachtige zonnige dag en zijn we met zijn vieren naar het strand van Chiclana de la Frontera geweest.  Lekker langs de boulevard flaneren en op een terrasje wat drinken.

Boulevard chiclanaRob Agnes en ErikErik en ik strand chiclana de la fronteraOp het terras in chiclana met Rob en Agnes

We hebben er ook heerlijk geluncht.

Aan de borrelGezellig lunchen met Agnes en RobHeerlijke vis

Nu zit Erik samen met Rob en Agnes van de grand prix te genieten en heb ik even de tijd om ons reisverhaal weer te maken😁. Of we de komende weken ook nog ons reislog kunnen plaatsen vanuit Marokko is afhankelijk van of we een internetkaart in Marokko kunnen kopen. Jullie merken het vanzelf😊😀😎

1. Peter en Manja:
    11 november 2018
    Leuk om zo mee te reizen. En gaan jullie op eigen gelegenheid naar Marokko of sluiten jullie ergens bij aan.
  2. Wilma:
    11 november 2018
    Wij gaan op eigen gelegenheid naar Marokko. Wij hebben de route nu bijna rond die we willen rijden
  3. Lies van klinken:
    11 november 2018
    zo weer mooi reisverhaal en wat spannend nu naar Marokko heel ondernemend heel veel reis plezier en kijken uit naar de volgende
  4. Carla en Eric Glas:
    12 november 2018
    Was weer erg leuk om te lezen. Wat genieten jullie heerlijk. Lieve groeten van Carla en Eric
  5. Ans en Jaap:
    12 november 2018
    Mooi verhaal weer en mooie foto's, doe Rob en Agnes de groetjes en veel plezier 😘😘😘
  6. Kees en Ellen Hoogmoed:
    13 november 2018
    Sevilla is een mooie stad wij zijn er jaren terug ook geweest.
    Jullie genieten van de reis .
    Heel veel reisplezier.
    Lieve groetjes Kees en Ellen Hoogmoed
  7. Cor&Rina.:
    15 november 2018
    Weer mooie verslagen ,met mooi weer,en jullie hebben toch overal vrienden,en jullie kunnen nog mee eten ook,hoop dat internet ook in Marokko lukt,,en weer optijd de goede boot terug nemen ....
  8. Joop:
    16 november 2018
    he toppers, heel veel plezier maar weer.

groetjes van Nati en Joop
  9. Marie-Louise:
    19 november 2018
    Wat een mooie naam voor het park! Wat opvalt is de spelling, hetzelfde als de Duitse spelling. Nog veel plezier!
  10. Bart & Miriam:
    19 november 2018
    Jullie hebben zo al heel wat gezien zeg! En terwijl het hier echt begint af te koelen, zie ik bij jullie nog steeds blote beentjes op de foto.
    Veel plezier in Marokko! groetjes van ons