Frankrijk, België, Nederland en Duitsland

24 februari 2019 - Herford, Duitsland

Vandaag ons één na laatste verhaal en dit keer vanuit Duitsland. Even terugkijkend zijn we vandaag de 24.000 km gepasseerd en hebben we deze maanden op 201 plaatsen overnacht😉. We zijn van tevoren uitgegaan van 14.500 km! Iets meer dan verwacht dus😁.

Deze week is echt een rijweek geweest. Iedere dag ongeveer 270 km over binnenwegen waar je vaak maar 50 mag rijden.  Vaak reden wij dan ook 5 uur per dag. Hierdoor zal ons verhaal ook wel weer korter zijn dan normaal.

Het is ook een week van vrienden bezoeken geweest. Super gezellig allemaal😊🍷.

Vorige week zondag zijn we, na een leuke route op een mooie plek terecht gekomen om te overnachten.

20190217_113648

Naast een riviertje en er stond ook nog een picknicktafel. We waren te laat aangekomen om daar nog echt van te kunnen profiteren.

20190217_15280020190217_152734IMG_20190218_085916_4

Omdat we nog in Frankrijk waren nog maar een heerlijk vers stokbrood gehaald en Franse kaas.

Maandag zijn we naar Nogent le Roi gereden.  Een heel leuk dorpje met een gratis cp.

20190218_14411620190218_154152

Begin van de avond hadden we nog wat overlast van de plaatselijke jeugd op hun herriescooters maar dat was gelukkig snel over 😉.

De volgende dag waren we erg vroeg wakker en dus ook weer vroeg op weg. Ons doel was Bully les Mines. Hier hadden we ook weer een nette cp naast een park.

IMG_20190219_164646_0

De volgende ochtend heeft Erik, terwijl de eitjes kookte,  heerlijk vers brood en croissantjes gehaald. Na dit heerlijke ontbijt zijn we richting België gaan rijden. Uiteraard in België gestopt voor friet. 😀😀 Een klein bakje!!!!

IMG_20190220_123633_3

Ons reisdoel voor woensdag was Strijen om Mies te bezoeken. We hebben dus de Nederlandse grens bereikt.

20190220_143213

Mies woont aan een dijk en daar moet je de camper bij iemand anders voor hun raam zetten. Dat vonden wij niet prettig en we zijn bij het bos gaan staan op 10 minuutjes loopafstand.

20190221_090335

We hebben héérlijk Chili concarne gegeten en een hele gezellige avond gehad.  Het was heerlijk om weer even bij te kletsen.

De volgende dag zijn we eerst naar Delft gereden om een helm met headset op te halen en daarna door Rotterdam naar Breda gereden.

20190221_10570720190221_11033820190221_110135

In Breda hebben we al een keer eerder gestaan dus we wisten dat daar een cp dicht bij het centrum was.

IMG_20190222_091955_2

Nadat we ons duveltje geparkeerd hadden zin we gezellig de stad ingeweest. Zeg maar toerist in eigen land gespeeld😀.

IMG_20190221_141740_220190221_14192620190221_155352

De volgende dag zijn we nogmaals de stad ingegaan voor de markt. Het is duidelijk te merken dat het carnaval binnenkort losbreekt want de cafés waren al versierd maar óók huizen.

20190222_101837

De vrijdag markt in Breda was niet zo groot als wij verwacht hadden🙄.

20190222_102424IMG_20190222_102412_0

Teruglopend naar de camper zijn we een juwelier ingeweest waar Erik het tijd vond voor vriendschapsringen 😍. 11 maanden samen op reis zonder ruzie in een kleine bus en in zo'n gemoedelijke en ontspannen sfeer zegt wel veel! We hebben nu dus hele mooie ringen😊.

20190222_121822

Daarna zijn we doorgereden naar Bergen op zoom waar Marja woont. Daar hebben wij ook weer heerlijk gegeten en een beregezellige avond gehad samen met Nina en Sander. Nogmaals bedankt Marja en ik vond het heel leuk om jullie te leren kennen!

20190222_191340

Zaterdagochtend zijn wij weer vroeg op pad gegaan richting Maarheeze waar we bij Hans en Charlotte langs gaan.  Eerst zijn we nog naar België gereden om goedkoop te tanken én een Orange winkel te zoeken.  Ons internetkaartje die wij in Frankrijk voor veel geld hebben gekocht en die het in heel Europa zou moeten doen werkt niet🤨🤔. In brasschaart vonden wij zo'n winkel en na een telefoontje zou het in orde komen binnen 24 uur. NIET dus😡.

In Budel zijn we nog gezellig Cranenbroek ingeweest.  Een hele grote winkel met van alles en nog wat. Voordat we naar Hans en Charlotte reden zijn we eerst nog even een Lidl ingeweest waar Erik een plasmasnijder heeft gescoord die hij altijd al graag wilde hebben. Mazzeltje dus 😁.

Bij Hans en Charlotte hebben we eerst hun nieuwe huis bewonderd. Prachtig huis hoor! Daarna zijn we gezellig aan de praat geraakt en onder het genot van heerlijke soep en eigengemaakte worstenbroodjes én heerlijke wijn is de avond voorbij gevlogen! Brabantse gezelligheid bestaat echt😁. Na een korte nacht en een heerlijk ontbijt zijn we om half 12 weer op pad gegaan. Ditmaal weer naar Duitsland. Om precies te zijn naar Herford waar we morgen gaan genieten van een dagje sauna.  Daar is onze reis mee begonnen en daar willen we ook (bijna) mee eindigen.

Dit was onze week weer. Volgende week het laatste verhaal vanaf huis.  Tot volgende week 😘

1. Marjolijn x:
    24 februari 2019
    Ohhh hebbie verkering gevraagd aan Wilma Erik?? 😁😁😆😆😍😍 Hahaha, leuk!!
    Gefeliciteerd met jullie mooie ringen 😊😙
    Wat een reis.... wat een geweldige verhalen en bijzondere ervaringen...super!
    Maar nu hup naar huis want dan kan ik jullie eindelijk weer even zien en knuffelen met mn beste vriendje 🤗😄.
    Dag schatten, mooie laatste week gewenst, en geen ruzie maken hè!! 😂😜😘😘😘
  2. Ans en Jaap:
    24 februari 2019
    Wat een geweldige ervaring is jullie reis geweest en zeker de ultieme relatietest hahahaha🤩 geniet nog even van de laatste reisdagen en 🍾🍾🍾🍷🍷🍷proost op een veilige thuiskomst 😘😘
  3. Lies van klinken:
    24 februari 2019
    Ga nog even van jullie week genieten .en wij nog een keertje een laatste reisverhaal we keken er altijd naar uit hebben van jullie reis genoten
  4. Petra van Leijen:
    25 februari 2019
    De laatste loodjes wegen het zwaarst😋. Geniet er nog even van
  5. Marie-Louise:
    25 februari 2019
    Wat weer een mooi verhaal! Geniet nog maar lekker van jullie vrije tijd.!!
  6. Rob & Agnes:
    25 februari 2019
    Gefeliciteerd met het verzegelen van jullie relatie!
    Geniet van de laatste week, maar ook daarna lieverds.
    Het leven is zo mooi!
  7. Marja Kingma:
    25 februari 2019
    Weer een leuk verslag hoor Wilma. Ik heb het ook heel gezellig gehad met jullie! Ook ik vind het erg leuk om je ontmoet te hebben😊.
    Veel plezier nog jullie laatste dagjes! 😘
  8. Cor&Rina.:
    27 februari 2019
    Weer een mooi verslag,,met een beetje terug kijken,heel veel km gereden veel gezien en lief en leed gedeeld,,heel leuk de mooie ringen een mooie bezegeling van jullie liefde,hoop dat jullie weer veilig aan komen en nog veel plezier ....
  9. Anita🤗🤗💋💋👏:
    1 maart 2019
    Nou geweldig jullie lange reis en de verhalen. En ff tussendoor min of meer verloofd of hoe jullie dat gaan noemen.
    Gefeliciteerd. Maar ook blij dat jullie weer veilig in Nederland zijn aangekome .