Nederland

30 december 2018 - Beverwijk, Nederland

Vorige week had ik al vermeld dat we een bijzondere week zouden hebben. Dit omdat wij al wisten dat we een weekje naar Nederland zouden gaan 😊.

Op 4 december zijn wij gebeld door Tiny met de vraag of wij, als verrassing, op René zijn verjaardag wilde komen. René werd eerste kerstdag 50 en dat zou echt een mooi cadeau voor hem zijn.  Wij hebben daar even over nagedacht en op 5 december gelijk een ticket geboekt omdat het ook mooi samenviel met kerst en oud en nieuw en ik het ook heerlijk vond om dan bij mijn kinderen en onze familie te zijn. Behalve Tiny en mijn dochter wist niemand dat we zouden komen😁.

Op 22 december hebben wij dan ook al kerstavond gevierd met Rob, Agnes, Els en Hans. We hadden allemaal kleine kadootjes voor elkaar gekocht en we hebben een beregezellige avond gehad. Dit konden we in onze vorige reislog uiteraard nog niet vermelden 😀😀.

Kerstavond bij Agnes en RobAgnes en ik

Nu weer terug naar de afgelopen week.  Maandag 24 december zijn we om 5 uur ‘s ochtends opgestaan en om 6 uur zaten we met Rob en Agnes in de auto om naar San Fernando te gaan.  Daar moesten we de trein van 06.41 uur hebben naar Sevilla.

Wilma op stationSelfie op station

Na een comfortabele rit van ongeveer 1 uur en drie kwartier kwamen we in Sevilla aan waar we op zoek moesten naar de bus naar het vliegveld.  Dat ging niet gelijk goed maar het was uiteindelijk gelukt. Bij de douane werden wij onaangenaam verrast dat wij onze shampoo, conditioner en deo in de kliko moesten gooien🤨. Wereldreizigers als wij zijn hadden wij hier niet aan gedacht😀. Om 10.40 uur vertrok het vliegtuig op tijd.  Voor Erik was dit een unicum!!!!

Wilma voor vliegtuigSamen in het vliegtuig

Op Schiphol werden wij opgehaald door Chantal, Dewi en Brent. Die laatste twee waren heel erg verbaasd want ze dachten dat ze een collega van Chantal op gingen halen😊. Toen het tot Dewi doorgedrongen was riep ze oma en rende op mij af voor een omhelzing.  Tot aan de auto had ze me niet meer losgelaten 😍. Brent was ook overdonderd. Nadat we bij Chantal en bakkie hebben gedaan zijn we eerst naar Rick gereden om zijn nieuwe huis eindelijk in het echt te bekijken.

Voor kerstavond had Chantal mijn moeder en broer, Erik zijn ouders,  Rick en een vriend van Rick uitgenodigd om deze avond samen te vieren. Iedereen was zo blij en verrast dat we er waren!!! Heerlijk om te zien hoor 🤗. We hebben een topavond gehad!!

Mama en ikHans en ikErik en zijn oudersErik en dewiMama Hans en ikDewi en omi

Eerste kerstdag heeft Chantal voor een uitgebreid ontbijt gezorgd. Top👍en ook weer heel gezellig.

Chantal en TonyKerstontbijt

Om half 4 zouden we bij de zus en zwager van René zijn om te wachten totdat René zou komen.  Eerst zijn we nog even langs Joop en Nati gereden omdat Nati ook jarig was. Verbazing natuurlijk dat we er waren 😁.

Om 4 uur kwam René binnen en wij stonden verdekt opgesteld. Toen we begonnen te zingen herkende hij Erik zijn stem een vloog hij op Erik af!!! Zo'n mooie reactie was het waard om naar Nederland te gaan!!!!!

We hebben genoten van de héérlijke Zwitserse kaasfondue van Roger en de gezelligheid. De zelfgebakken appeltaart van Tiny met 50 kaarsjes erin maakte het compleet 🎂.

KaasfondueBij RenéErik en RenéKaarsjes uitblazen

Nadat we bij René weggegaan zijn, zijn we nog even doorgereden naar Henny omdat we wisten dat daar een aantal van onze vrienden samen waren. Prachtig om te zien hoe Henny en de andere reageerde😁. We hebben daar ook nog gezellig een tijdje zitten kletsen.

Tweede kerstdag hebben we gezellig bij mijn moeder en bakkie gedaan.  Daarna wilde we Irma verrassen maar die was jammer genoeg niet thuis. Via Whatsapp kregen we het adres van Ron dus zijn we naar Halfweg gereden waar we weer een ouderwets gezellige middag hebben gehad.  ‘s Avonds hebben we lekker rustig op de bank een film zitten kijken.

Donderdagochtend ben ik weer fijn naar mijn eigen kapper geweest in Heemskerk  want het was wel weer tijd voor een knipbeurt.

‘s Middags zijn we naar Rina haar verjaardag geweest. Ze had het al gevierd dus we hadden alle tijd om gezellig bij te kletsen. Daarna hebben we bij Hans en lidy gegeten. We mochten kiezen dus we hebben voor boerenkool met worst gekozen😀. Heerlijk en het was heel erg gezellig!!

Erik heeft ‘s avonds relaxed zitten racen met Tony terwijl ik lekker op de bank lag met mijn boek📖.

Erik racen

Vrijdag hebben we een klusdag gehad bij Rick😏. Eindelijk konden wij hem ook een keer helpen en aan het eind van de middag was het huis netjes, de spoelbak van de wc gemaakt,  kledingkast in elkaar gezet en ingericht, de afvoer in de keuken gemaakt en de raambekleding in zijn slaapkamer opgehangen. Wij voldaan en Rick blij 😊😊.

Huis RickAfvoerKast

Gisteren zijn we op pad gegaan om een nieuw bed te kopen zodat die er snel is als we terug zijn van onze reis. We waren heel snel geslaagd en op 4 maart wordt het bezorgd🛏😁. Daarna nog even bij Erik zijn ouders een bakkie gedaan voordat we naar de snackbar gingen🤣🤣. Even lekker snacken na zoveel tijd.

Erik bij de snackbarSelfie in de snackbar

Uit de snackbar vandaan hebben we nog een flitsbezoekje aan Ellen en Kees gebracht. Daarna zijn we nog gezellig naar Tiny en René geweest voor een hele leuke avond.

Jullie lezen het,  we hebben een hele drukke maar super leuke week achter de rug😀. Dus terwijl ik ons reisverhaal weer maak ligt Erik te relaxen in bad 🛁. Verder houden we ons er een rustig. Woensdag 2 januari vliegen we om 06.45 uur weer terug naar Spanje om onze reis weer te vervolgen. Eerst nog gezellig oud en nieuw vieren met Chantal en Tony en René🎆🎆. Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een heel mooi 2019😘

1. Erick de Jong:
    30 december 2018
    van hier jullie ook een hele fijne jaar wisseling
  2. Marjolijn x:
    30 december 2018
    Ohhh wat leuk! Dat zijn nog eens een paar verrassingen op een rij!! 😀
    Helaas zaten wij er niet bij... 😢😭😭
    Hihi, vergeven hoor, hadden we maar niet zo 'ver weg' moeten gaan wonen. 😏😉
    Fijne dagen nog verder lieverds xx
  3. Bart & Miriam:
    30 december 2018
    We waren inderdaad erg Overdonderd door jullie zelf gecreëerde "All you need is love" tafreel!!! Super leuk
  4. Rob & Agnes:
    31 december 2018
    Hele fijne jaarwisseling. We zullen met het duveltje proosten op een goede reis naar het zonnige Spanje. 🍾🥂😘
  5. Ans en Jaap:
    31 december 2018
    Hahahahha geweldig en ik nog appen met Erik van veel plezier met jullie europatour 🤣🤣🤣 Super fijne jaarwisseling gewenst en een fantastisch 2019🍾🍾🍾🍸🍸🍷🍷🥂🥂🥂😘
  6. Lies van klinken:
    1 januari 2019
    Wat allemaal super mooie verassingen allemaal en mooie foto,s en iedereen heeft heerlijk genoten.wil jullie ook nog even een heel mooi en gelukkig nieuwjaar wensen.en nog een geweldige mooie camper reis.Groetjes Lambertus-Lies
  7. Cor&Rina.:
    4 januari 2019
    Weer een mooi verslag,blij jullie weer gezien en gesproken te hebben,nog veel plezier en tot ziens..