Dresden en verder

13 april 2018 - Zlatá Olešnice, Tsjechië

Zondag 8 april zijn we weer verder gaan rijden ditmaal richting Dresden. We hebben gekeken waar er in de buurt een gratis camperplaats was die ook in de buurt was van Dresden. We hebben er een gevonden in Boxdorf naast een groot camper- en caravanverhuurbedrijf. Het zag er in eerste instantie niet echt leuk uit maar we hebben het er heel erg gezellig had. Vanaf deze plek zijn we naar Dresden gereden op de scooter en ik moet zeggen dat ik Dresden leuker vond dan Berlijn. Prachtige oude stad met hele mooie gebouwen en aan de andere kant een gigantisch winkelgebied. Dat we prachtig weer hebben scheelt natuurlijk ook heel veel. 's avonds hebben we heerlijk samen zitten barbecueën en nog tot laat buiten zitten lezen. We genieten echt volop!

camperplaatsbbq

Dinsdag zijn we naar Decin (Tsjechië) gereden via wederom een hele mooie route. Onderweg nog even gestopt aan de Elbe om een soepje en kaasbroodje te eten.

In Decin hebben we nog heerlijk gewandeld en in een parkje gezeten om het uitzicht over de stad te bewonderen.

uitzichtsamen in het park

Woensdag zijn we naar ons volgende reisdoel gegaan: Fred en Marjan (oud collega van Erik) die in Zlata Olesnice wonen. Daar zijn we allerhartelijkst ontvangen! Zelf heb ik mij nog even van mijn sportieve kant laten zien: ik ben met Marjan meegeweest naar het aqua joggen :-) . Daarna zijn we heerlijk uit eten geweest in een lokaal restaurant waar we heerlijk Tsjechisch hebben gegeten.

tjechisch eten

Donderdag heeft Fred ons meegenomen voor een hele mooie wandeling door een bos langs de rivier Kamenice. Na tweeënhalf uur wandelen waren we weer thuis, moe maar voldaan en had Marjan gezorgd voor broodjes en een heerlijke maaltijdsoep. 's middags zijn Erik en ik nog heerlijk samen op de scooter weg geweest om de omgeving te verkennen.Tsjechië is ook echt een heel mooi land. 's Avonds hebben we heerlijk goulash gegeten die Marjan heeft gemaakt. Daarna gezellig zitten keezen.

boswandelingsamen bij de rivier beek

Vandaag is het weer iets minder en hebben we regen gehad en er wordt nog meer regen verwacht. Een mooie dag om onze reislog weer bij te werken en Erik is Fred aan het helpen met een vloer vast te maken in de schuur.

klusjesmannen

1. Edwin:
    Hoi Wilma, leuk om te lezen allemaal. Gr Edwin
  2. Peter en Manja van Deventer:
    13 april 2018
    Leuk om zo met onbekende mensen mee te reizen. Ook al is het alleen via jullie reisverslag.
  3. Erick de Jong:
    13 april 2018
    mooi te zien dat overal waar je bent je het klussen niet kan laten veel plezier en blijf bloggen :-))
  4. Lorenzo catto:
    War een avontuur top
  5. Lies van klinken:
    13 april 2018
    heel mooi om te lezen en de foto,s van jullie reis te zien
    en heerlijk aan het genieten zijn.
    doen wij ook van jullie reis.

Groetjes Lambertus-Lies
  6. Anita🤗🤗💋💋👏:
    14 april 2018
    Heel leuk om jullie avonturen en reizen zo mee te maken.
    Nog heel veel plezier. En ik lees je binnenkort weer.
  7. Cor&Rina:
    15 april 2018
    Hallo Wilma en Erik ,,,leuk jullie zo te volgen,veel plezier ..
  8. Ineke van nimwegen:
    16 april 2018
    Wat een belevenis en leuk om jullie zo te volgen echt een droom
  9. Joyce de Ruiter:
    17 april 2018
    Wat leuk om de verhalen te lezen. Mooi dat het toch gelukt is om de 29e te vertrekken. Heel veel plezier en genietjes toegewenst!!
  10. Dewi:
    18 april 2018
    Hoi oma doe je best en Dean mama en Tony en ik missen je heel erg love groete dewi mama Dean Tony ik
  11. Wilma:
    18 april 2018
    Hoi Dewi, wat lief wat je geschreven hebt! Erik en ik missen jullie ook hoor en ik ben blij dat we elkaar straks in Italië weer zien. Dan gaan we eerst elkaar heerlijk knuffelen 😘😘😘
  12. Kees en Ellen Hoogmoed:
    20 april 2018
    Fijn om te zien dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Groetjes Kees en Ellen.