Tsjechië

21 april 2018 - Świny, Polen

Na een week is het weer tijd om onze reislog bij te werken. Zaterdag 14 april zijn we samen naar Liberec geweest. Dat is de vierde grote stad van Tsjechië maar viel ons een beetje tegen. Op zaterdag gaan de winkels in Tsjechië al om 12 uur dicht. De grote shoppingcentrums zijn wel gewoon open. Erik heeft nieuwe wandelschoenen gekocht want die van hem hebben het begeven.

Zondags zijn we na een vroeg ontbijt met Fred en Marjan naar een grote rommelmarkt geweest in Drkozv. We waren er al om 8 uur en het was al gewoon heel erg druk. Rond kwart over 11 waren we weer terug en hebben we gezellig een bakkie gedaan met Tsjechische lekkernijen.

rommelmarktFred Marjan en Eriklekkernijen

's Avonds zijn we weer uit eten geweest maar we konden pas bij het derde restaurant terecht omdat de keukens al gesloten waren terwijl het pas half 8 was.

uit eten

Na een onwijs gezellige week bij Fred en Marjan waar we heel erg vertroeteld zijn, zijn we 17 april weer verder gegaan. Via weer een mooie route zijn we naar Janské Lázné gereden. Daar hebben we op een camperplaats gestaan met schone toiletten en douches naast een skipiste. Er lag zelfs nog een beetje sneeuw. We hebben daar vandaan de scooter gepakt en zijn naar het gezellige plaatsje Trutnov gereden waar we lekker een ijsje hebben genomen.

De volgende dag hebben we lekker buiten kunnen ontbijten en hebben we heerlijk zitten lezen voordat we een prachtige wandeling van 11,5 kilometer hebben gemaakt. Het was berg op en berg af en soms best wel even afzien met al dat klimmen maar absoluut de moeite waard!! Eenmaal terug bij de camper smaakte een biertje even lekker :-).

uitputtendErik1duveltjebuiten ontbijten

De weg langs de camperplaats was drukker dan verwacht dus we hebben twee nachten niet echt lekker geslapen. Tijd dus om weer verder te gaan. Het had nog wel wat voeten in de aarde om de camperplaats te verlaten helaas. Wij hadden uitgerekend dat we 140 kronen moesten betalen maar de betaalautomaat rekende een dag extra dus waren we 210 kronen kwijt en dat hadden we niet meer. Pinnen kon ook niet dus ja, hoe kwamen we dan aan de 20 kronen die we tekort hadden? Erik is dan heel inventief en heeft een groep aangesproken die toevallig net op de parkeerplaats waren. Van een van de jongens heeft hij 20 kronen gehad zodat we toch konden vertrekken.

In Trutnov hebben we eerst even boodschappen gedaan want de koelkast en kastje waren ondertussen aardig leeg geworden. Ons reisdoel was een camping in Adrspach die niet al te duur was. Via een prachtige route met slechte wegen zijn we daar heen gereden alleen was die camping nog niet geopend helaas. We moesten dus weer op zoek naar een nieuwe plek. Bij de bezienswaardigheid van Adrspach, de rotsstad, was een grote parkeerplaats waar we zijn gaan staan. Na een bakkie zijn we maar eens gaan kijken wat er nu eigenlijk was bij die rotsen. Het leek er mooi uit te zien dus hebben we de entree betaald en zijn de rotsstad ingegaan voor een onwijs mooie wandeling van bijna drie uur. Ook dit was echt weer de moeite waard om te bekijken. Op sommige plekken lag nog sneeuw en was het koud.

muizendoorgangwaar is eriksterke erikprachtig meersamen

Op 20 april zijn we redelijk bijtijds richting Walbrzych (Polen) vertrokken. We hadden gedacht om daar nog rond te lopen maar het stelde eigenlijk niet veel voor in onze ogen dus zijn we er alleen maar doorheen gereden. Het was wel weer eens tijd voor een douche dus zijn we naar een camping in Swiny (Botlow) gereden.

We staan hier op een hele mooie plek en er zijn nog geen andere gasten dus we hebben het terrein voor onszelf. Het was wel warm dus zijn we even op de scooter gestapt om af te koelen en de omgeving te bekijken. In het plaatsje was nog een oud kasteel wat we even hebben bekeken. 's Avonds hebben we weer even heerlijk gedouched en nog tot half 12 buiten gezeten.

campingkasteelwilma bij kasteel

Vandaag is een chilldag. We willen even wassen en het was ook weer tijd om ons reisverslag bij te werken. Heerlijk in het zonnetje heb ik dit dan ook gedaan.

Wij genieten met volle teugen van onze reis en ik hoop dat iedereen het ook leuk vindt om onze verhalen te lezen! Tot de volgende keer.

1. Rob & Agnes:
    Gezellig hoor! Erg leuk om jullie te volgen. Xx
  2. Johan van Bree:
    21 april 2018
    Jullie vervelen nog niet en iedere keer wat anders is wel zo prettig en leuk om te lezen.
  3. Kees en Ellen Hoogmoed:
    21 april 2018
    Wat weer een geweldig reisverslag en nee jullie vervelen zich niet.
    Gelukkig begaven de schoenen van Erik maar niet de camper.
    Geniet lekker.
    Groetjes Kees en Ellen 😘
  4. Theo:
    21 april 2018
    Super dat je elke keer een reisverslag maakt en bijhoud.
  5. Lies van klinken:
    21 april 2018
    zo we hebben weer lekker genoten van jullie mooie reisverslag.Heerlijk dat jullie twee genieten en alles ondernemen.
    Groetjes Lambertus-Lies
  6. Anita🤗🤗💋💋👏:
    Fantastisch verslag weer.
    Het is leuk wat jullie doen net of ik op schouder meereis. Waarvoor dank.
  7. Hans & Charlotte:
    22 april 2018
    Het is zeer leuk om jullie te volgen. En te zien hoe jullie ervan genieten.
  8. Ans en Jaap:
    22 april 2018
    Heerlijk jullie verhalen ga zo door dan reizen wij stiekem ook mee 😀 en wie weet brengen jullie ons nog op ideeën
  9. Edwin:
    23 april 2018
    zeker leuk om te lezen, het lijkt mij geweldig om geen "moeten" te hebben maar gewoon doen waar je zin in hebt...totaal geen tijdsdruk!
  10. Wilma:
    23 april 2018
    Hoi Ed, het niets moeten maakt het idd ook zo heerlijk! Voorschotje op ons pensioen 😁
  11. Erick de Jong:
    23 april 2018
    Tot verslag mooie foto's leuk om zo een beetje mee te reisen
  12. Wim Zwaan:
    25 april 2018
    Genieten van de goede dingen in t leven!