Duitsland

1 april 2018 - Leopoldshöhe, Duitsland

Donderdag 29 maart 2018 zijn we echt vertrokken, uitgezwaaid door de kinderen, ouders, vrienden en buren. Het waren hectische weken geweest om de camper uiteindelijk toch helemaal goed te krijgen dus hebben we er voor gekozen om gelijk die dag maar lekker de sauna in te gaan. In Maarssen vonden we een sauna op onze route. Na afloop zijn we naar de camperplaats in Laren gereden waar we nog even hebben genoten van het zonnige weer.

Vrijdagochtend hebben we lekker rustig van ons ontbijt genoten waarna wij op ons gemak via de binnenweggetjes richting Duitsland zijn gaan rijden. We hebben weer genoten van de route en onderweg boodschappen gedaan in Groenlo omdat het goede vrijdag was en wij wisten dat de winkels in Duitsland deze dag gesloten zijn. Rond vijven zijn we gaan uitkijken naar een leuke plek om te overnachten. In Ahaus hebben wij op de kunstroute naast een kunstwerk gestaan met ons duveltje. Geen officiële camperplaats maar daar houden wij van. Een vrij rustige plek met mooi uitzicht.  Na een rustige nacht zijn wij de volgende dag op weg gegaan naar Leopoldshohe om Erik en Claudia te bezoeken. Daar hebben wij hele gezellige dagen gehad. Eerste paasdag werden wij wakker en was er een witte wereld, het sneeuwde!!! ​

sneeuw

Erik en Claudia hebben ons eerste paasdag meegenomen naar Externsteinen wat heel mooi was om te zien.

draakuitzicht externsteine

externsteine

's avonds zijn wij naar het Osternfeuer (paasvuur) geweest in de omgeving waarbij we volgens de traditie  braadworst en patat hebben gegeten onder het genot van een heerlijk glas bier en zo naar het vuur hebben gekeken.

braadworst bij het paasvuurpaasvuur

Vandaag gaan wij weer verder rijden richting Berlijn. Wanneer we daar aankomen weten we nog niet maar we zullen vast weer gaan genieten van de mooie omgeving waar we rijden.

1. Monique Tol:
    Behouden reis...
  2. Paola:
    2 april 2018
    Leuk dat jullie de paastraditie hebben meegemaakt, voor nu een behouden reis naar Berlijn☺️☺️
  3. Lies van klinken:
    2 april 2018
    Zo eindelijk betrokkenen de spanning is er nu af dus vanaf nu heerlijk gaan genieten van de reis.mooie foto,s
  4. Ineke van nimwegen:
    2 april 2018
    Leuk dat alles binnen door gaat ,zijnde mooiste routes geniet
  5. Mamma Marja:
    2 april 2018
    ga zodoor en heerlijk genieten van de omgeving
  6. Rob & Agnes:
    4 april 2018
    Heerlijk hoor. Veel reis plezier naar Berlijn. Xx
  7. Kees en Ellen Hoogmoed:
    Mooie foto's.
    Veel plezier
  8. Rob & Agnes:
    6 april 2018
    Lees net dat er een halve marathon in Berlijn is!
  9. Anita🤗🤗💋💋👏:
    6 april 2018
    Maar het gaat nog steeds toppie.
  10. Wilma:
    6 april 2018
    Hoi Agnes, de halve marathon is zondag in Berlijn. We hebben gezien dat ze dan de meeste wegen afzetten.