Frankrijk, Andorra en Spanje

30 september 2018 - Sant Just Desvern, Spanje

Vorige week stonden we in Fabregues. Het leek een leuke plek maar dat vonden homo's, prostituees en hun klanten ook 🙄. De auto’s reden af en aan. Ik voelde mij daar niet echt prettig bij en hoopte maar dat ze niet bij ons aan de deur zouden komen.  Aan de andere kant zou het natuurlijk een optie geweest zijn om ons budget te verruimen🤣🤣🤣🤣. (Uiteraard is dat een grapje😎)

Maandag 24 september zijn we naar Agde gereden.  Duveltje op de p- plaats bij de Lidl gezet en de scooter gepakt om naar het centrum van Agde te rijden.  Dat stelde niet veel voor dus zijn we doorgereden naar Cap d’Agde. Daar hebben we gezellig langs de boulevard/haven gelopen.

Haven in cap d'argeWandelen in cap d agdeCap d'argeHaven van cap d agdeErik voor de haven

Weer terug bij de camper hebben we boodschappen gedaan en waren we  klaar om de Pyreneeën in te rijden. We hebben een prachtige route gereden en kwamen rond half 7 aan in Vernet-les-Bains. De camperplek stond vol en de plekken waren ook heel erg klein.  Aan de overkant konden we ook staan dus dat maar gedaan. De buitentemperatuur was in de bergen wel wat lager dan we gewend waren🤯. ‘s Ochtends was het buiten 6 graden en binnen maar 14 graden.  Lekker het kacheltje even aan😉.

Kacheltje

De volgende dag was het eerste plekje op de cp vrij dus daar zijn we snel heen gereden want dat plekje was ruim genoeg om er ook buiten bij te zitten.

Ons plekje in Vernet Les bains

Daar kwamen we tot de ontdekking dat de stabilisator, die Erik pas gelast heeft, wéér gebroken is😥. Nu maar een hele nieuwe set besteld die Chantal 2 oktober voor ons mee naar Spanje neemt.

Stabilisator is ook weer gebroken

De cp was bij een thermen en wellnes centrum dus daar wilde wij wel gebruik van maken.  We waren wel toe aan een relaxed dagje😂😂. Helaas viel dat heel erg tegen. Er was 1 klein bad, een bubbelbad, 1 stoomcabine en 1 sauna. Voor Erik was een “ballenknijper" verplicht (strakke zwembroek) en we moesten een badmuts op.  Dat vonden we niets dus helaas geen relaxed dagje. Toch hebben we de dag goed besteed!!! Erik heeft o.a. een douchestandaard gemaakt en ik heb gekeken of het goed ging😁😁.

Erik knutselenDouche standaard

In de namiddag zijn we nog even het dorpje ingelopen en hebben daar een heerlijk vers stokbrood gehaald voor bij de tonijnsalade die voor het diner op ons menu stond.

Erik voor straatje vernet les bainsVernet Les bainsTonijnsaladeWeer een overheerlijke tonijn salade

Vlak bij de cp bleek een bron te zijn dus daar hebben we ons water de volgende dag weer aangevuld. ‘s Middags hebben we een heerlijk toertje met de scooter gemaakt waarbij we tot de ontdekking kwamen dat vlakbij de CP, bij de supermarkt, wasmachines staan.

Gekleed op een fris ritje

Na het toertje hebben we onze was opgehaald. Wasmachine van 18 kg gevuld en ondertussen bij de camper een bakkie gedaan. Na een half uurtje terug om de droger te vullen en daarna was alle was weer lekker schoon en droog. Ideaal😏.

Omdat we zo druk met de was zijn geweest hadden we daarna wel een lekkere spritz aperol verdiend vonden we 🥂🤣.

Chillen met spritz aperol

27 september zijn we weer verder gegaan en nu richting Andorra.  Markus en Ramona, die we in Montenegro ontmoet hebben, blijken daar toevallig ook te zijn en hadden geappd waar ze stonden omdat ze het leuk vonden om ons weer te ontmoeten.  Dat vonden wij ook dus zijn wij naar de locatie gereden waar zij aan het wandelen waren. De weg door de Pyreneeën was prachtig!!!

PyreneeënMooi plaatje onderweg 1Pyreneeën 1Uitzicht AndorraBeeld onderweg

Het hoogste punt waar we overheen moesten was op 2410 meter hoogte⛰.

Screenshot_20180927-131753_Accurate Altimeter

De wandeling van Markus en Ramona duurde blijkbaar langer dan verwacht en na 2 uur wachten zijn wij naar de CP in Saint Julia de Loria gereden. Onderweg nog even taxfree geshopt. De winkels in Andorra zijn een paradijs voor de liefhebbers van drank en sigaretten en daarnaast kan je gelijk goedkoop tanken ️👍

Drankparadijs

Pepperspray is hier ook volop te verkrijgen en voor de zekerheid toch maar een flesje gekocht.  Ik hoop het nooit nodig te hebben! Maar dan kan ik het in de nasi gebruiken volgens mijn zoon, 😋 zal lekker pittig worden, tranen in je ogen 😂😂

Pepperspray

Toen we terugkwamen van het shoppen waren Markus en Ramona inmiddels ook aangekomen op de CP en hebben we een hele gezellige avond gehad met veel te veel drank🥂🍻🍷🍸 en mooie verhalen over onze wederzijdse belevenissen van de afgelopen maanden.

Drankje met Ramona en  Marcus in Andorra

Na het ontbijt zijn we de volgende dag samen met Markus en Ramona de River supermarkt in geweest. Dat is de supermarkt naast onze CP. Veel te koop voor soms weinig.  Ook nog even met zijn vieren naar een Reimo kampeerwinkel geweest maar dat was niet veel. Daarna is ieder een kant op gegaan. Markus een Ramona zijn, in een nabij gelegen nationaal Park, gaan wandelen en wij zijn na de lunch op de scooter naar de hoofdstad van Andorra geweest, Andorra la vella. Er waren alleen maar winkels met sigaretten,  drank, dure merken parfum en make up! En omdat wij niet roken, geen sterke drank gebruiken en mijn lipgloss van Max factor is ben je hier snel uitgewinkeld🤷😄🤣

Winkelstraat Andorra la vellaErik in Andorra la Verra

Daarna hebben we het historisch centrum bezocht maar ook dat maakte op ons niet echt indruk.

Sant esteve kerk in AndorraHangend beeldErik voor congresgebouw in Andorra la verraHistorische oude stad AndorraKerkje in Andorra la verra

Op de terugweg zijn we nog het centrum van Saint Julia de Loria in geweest waar net een middeleeuws feest aan de gang was.

Middeleeuws feest in Saint Julia de loriaMiddeleeuws feest in Saint Julia de loria (Andorra)Bij het middeleeuwse feest in sant Julia de loria

Eenmaal terug bij de camper kwamen Markus en Ramona ook snel weer aanrijden dus hebben weer een gezellige avond gehad maar dit keer zonder drank😀.

Cp in AndorraMarkus  en Ramona

Gisterochtend na het ontbijt weer geshopt waarbij ik toch ook maar lekker een fles malibu meegenomen heb👼

Na het shoppen hebben we afscheid genomen van Markus en Ramona met de afspraak om elkaar later op onze reis nog een keer te ontmoeten. Waar en wanneer dat zien we dan wel weer😏.

Onze eerste prioriteit was om LPG te tanken.  Dát is in Andorra dus nergens te krijgen. Aangezien we toch naar Spanje reden eerst maar gekeken waar we dat konden tanken. We hebben het nét niet gered met het gas maar het scheelde niet veel😁. Via een mooie route zijn we gisteren op een cp in Navarcles gaan staan.

OnderwegOnderweg in Spanje

Uiteraard niet op de officiële cp maar een klein stukje daarboven waar het veel mooier was😀.

Cp in Navarcles

Vanochtend wakker geworden en toen bleken er nog twee T3’s bij ons te staan uit Spanje. Die zijn er ‘s nachts om 01.00 uur gaan staan. Wel gehoord maar niet geweten dat het ook T3s waren.

Gezellig met 3 T3's bij elkaar in Navarcles

Vandaag zijn we naar Sant Just Desvern gereden.  De route was soms mooi en soms niet. We staan nu bij een boerenbedrijf en er zijn hier heel veel (irritante) vliegen waar Erik de hele middag vlogen van probeerde te maken🤣🤣🤣.

Ons plekje in Sant Just desvern

We staan ongeveer 15 km vanaf Barcelona  waar we woensdag Chantal en Tony weer gaan zien😍. Én als alles goed gaat zien we vrijdag Hans en Marie-Louise in Spanje. Daar hebben wij ook veel zin in.

Jullie lezen het, veel leuke dingen weer meegemaakt én leuke dingen in het vooruitzicht😊. Tot volgende week!!

1. Lies van klinken:
    30 september 2018
    weer een mooi reisverhaal met geweldige foto,s erbij.

veel reisplezier groetjes Lies
  2. Cor&Rina.:
    3 oktober 2018
    Weer mooie verhalen ,,met een echt hoogte punt,en weer heel blij met een wasmachine ,en roken jullie niet meer,maar wel blijven drinken he,,veel plezier met Chantal en Tony..
  3. Marjolijn x:
    4 oktober 2018
    Wat een heerlijk relaas weer. Wil je het alsjeblieft erna uitproberen, die pepperspray in de nasi? Ben zo benieuwd! Film het dan ook! 😂😂
    Lieve groetjes uit Grootebroek x
  4. Wilma:
    4 oktober 2018
    Als ik het in de nasi ga gebruiken kom je maar gezellig eten marjolein🤣🤣
  5. Bart & Miriam:
    9 oktober 2018
    Nasi met Pepperspray heerlijk lijkt me, culinair hoogstandje!
    Wie weet wordt het een hit! in plaats van dat een ober met een grote Pepermolen naast je tafel staat, staat hij met een bus Pepperspray op je bord te sprayen! Ik zie het helemaal voor mij!
  6. Bart & Miriam:
    9 oktober 2018
    Pepperspray in de Nasi, straks wordt het nog een culinair hoogstandje!
    ik zie het helemaal voor mij, in plaats van dat er een ober met z'n grote Pepermolen naast je tafel staat, richt hij nu de Pepperspray op je bord!! Hilarisch!!