Frankrijk deel 3

23 september 2018 - Fabrègues, Frankrijk

We zijn weer onderweg dus het verhaal zal waarschijnlijk iets uitgebreider zijn dan vorige week😀.

Vorige week zondag is Erik samen met Margret en Thomas begonnen met het storten van de fundering bij de Bergerie.

Tussen de middag waren we uitgenodigd om bij Thomas en Margret te eten. Gezellig samen met Gaby en Dirk (Thomas zijn moeder met man). Ze zijn tot ’s avonds 7 uur doorgegaan met werken. Ik heb ’s middags onze koelkast en camper schoongemaakt én ik ben met de scooter gaan oefenen😀. Het is een motorscooter dus ik mag er eigenlijk niet op rijden maar het was wel even gaaf om op het terrein rond te crossen. Gelukkig stond er niemand te kijken😎.

Na het werk hebben we eerst gezellig in de bar wat gedronken voordat we weer aan het stokbrood met Franse kaas gingen.

Maandag ben ik met Gaby en Dirk naar Crest gereden om boodschappen voor de rest van de week te doen want het zag er naar uit dat we tot vrijdag wel zouden blijven staan. Verder heb ik de rest van de week weer gerelaxed en 's avonds in de bar triominos gespeeld😏.

Wilma triominos spelen20180917_211723

Erik is tot en met woensdag met Thomas en Margret bezig geweest bij de Bergerie. Eerst de bekisting voor de fundering uitgezet, betonijzer erin en gestort. Daarna de vloer uitgezet, betonijzer erin gelegd en gestort en uiteindelijk de naden en overgangen aangesmeerd.

Fundering gemaakt bij de bergerieMargret egaliseert de boelThomas draait cementDe bergerie

Tussendoor uiteraard steeds aanhangers met grind en zand gehaald, we hebben ca 10 kuub beton gemaakt! Pittig klusje met de temperaturen hier. Maar fijn dat de hele fundering klaar is en Thomas en Margret verder kunnen met bouwen.

Vorige week had Erik al de bevestiging van de bestuurdersstoel van de Suzuki SJ413 gelast omdat die door metaalmoeheid aan twee kanten gescheurd was.  Om te voorkomen dat dit weer gebeurt heeft hij donderdag ook nog een versteviging bij deze stoel gelast.

Erik bij SuzukiErik lassen

Donderdag zijn Claudia en Ollie van La Grange vertrokken. Zij hadden iets te enthousiast inkopen gedaan en hadden dus veel etenswaren over die wij hadden gekregen.  Wordt een uitdaging om daar iets van te maken maar gedurende de week is door prima gelukt.

Erik heeft de ramen van de logeerkamer van Margret voor de derde en laatste keer in de lak gezet.

Erik kozijn schurenÉén van de twee ramen van de slaapkamer gelaktErik glaslatjes bevestigen

Ook de stabilisator,  die in Roemenië was afgebroken,  zit weer gelast en al gemonteerd onder het duveltje. We zijn weer stabiel😆

Stabilisator weer gemaaktStabilisatorErik aan het duveltje

Vrijdag 21 september zijn we weer op pad gegaan nadat we uitgebreid afscheid hebben genomen van Thomas en Margret, Gaby en Dirk en van Friedemann.

We zijn vertrokken richting de Ardèche. Prachtig mooie route en we genoten er weer van om samen op pad te gaan.

Poort naar ardeche

De eerste cp viel tegen dus zijn weer doorgereden naar een cp in de Gorge d'Ardeche. Leuke plek waar ‘s avonds wel geluidsoverlast van de naastgelegen camping kwam met dronkemansgeschreeuw. Het feestje duurde daar tot 06.00 uur🙄.

Ons plekje op de Belvédère bij Vallon Pont d'Arc

Wij hebben een heerlijke bietensalade gegeten (die heerlijk gelukt was) en tot laat buiten gezeten met een drankje en een knabbeltje.

BietensaladeDrankje

Na een uitgebreid ontbijt hebben we de volgende dag onze wandelschoenen aangetrokken en zijn naar de Pont d’Arc gelopen. Mooi uitzicht hoor!

Le pont avec WilmaPont d'ardeceDe Pont d'Arc

Daarna nog even naar beneden naar de rivier zelf gelopen.  Het was te koud om te zwemmen jammer genoeg.

Met de voetjes in de Ardèche

Wij hebben de prachtige Gorge d'ardece doorgereden en genoten van de schitterende omgeving.

Erik gorge d'ardeceGorge d'ardeceUitzicht gorge d'ardeceSamen genieten van het uitzicht over de gorgeEen stukje gorge de ArdècheDe kano's in de diepteHet is best hoog en steil!!

Voor zaterdag hadden wij een cp in de natuur uitgezocht die vlakbij het strand zou liggen. Onderweg er naar toe konden wij geen weerstand bieden aan de Action. Na 6 maanden weer eens een Action in was een feestje🤣🤣. Ze verkochten er zelfs Nederlandse drop!!! Dat konden we dus niet laten liggen😏.

Buit bij de Action

De weg naar de CP was 12 km onverhard met flinke gaten, her en der een drempel(heuvel!) en zand.  Bikkels als we zijn toch maar doorgereden en daar …………. wachtte ons een teleurstelling😥. De plek was groot,  stond vol met onwijs veel (oude) campers en was nog een heel eind van het strand af ook. Niets voor ons!

Parkeerplaats van de kitesurfers

We zijn omgekeerd en hebben er vlakbij een klein nisje gevonden waar we konden staan. We hadden geen zin om dat hele stuk weer terug te rijden,  het was inmiddels al half 7.

Ons plekje bij plage de Saintes maries

Nadeel waren de vele hongerige muggen die in ons wel een lekker hapje zagen. We zijn dus maar in de camper gaan zitten. Weer gezellig spelletjes gedaan.

Vanochtend waren we vroeg wakker en zagen het om kwart voor 7 licht worden. Wij hadden zicht op de zonsopkomst dus hebben ons enthousiast aangekleed om buiten op onze stoeltjes van de zonsopkomst  te gaan genieten. NOT!!!! Waren het de vorige keer dat we naar de zonsopkomst wilde kijken honden die ons aanvielen dit keer waren het de vele muggen😥. Snel de spullen ingepakt en met gierende banden vertrokken.  De zonsopkomst hebben we vanuit ons Duveltje bekeken. Ik twijfel om ooit nog eens naar de zonsopkomst te gaan kijken🤔 hoewel het altijd wel mooi is om te zien.

Wilma in het ochtendlichtZonsopkomst over de CamarqueZonsopkomstZonsopkomst 1

Na dit onplezierige begin van de dag werd het gelukkig al snel beter.  We reden door het natuurgebied de Camarque en zagen daar de flamingo's.

Flamingo's in natuurgebied de camarque

De Camarque is een mooi en bijzondere gebied met heel veel water, vogels (o.a flamingo's) en hele hongerige muggen😁.

Nadat we dit gebied uitgestuiterd waren zijn we eerst naar Saintes Maries de la mer gereden.  Daar hebben we genoten van een duik in de Middellandse zee en nog lekker in het zonnetje gezeten.

Selfie op strand sainte maries de la merErik op strand sainte maries de la mer

Daarna nog even door het plaatsje zelf gereden wat er heel gezellig uit zag.

Sainte maries de la mer

Ondertussen was het 33 graden dus weer aardig warm. De gastank was bijna leeg en moest weer gevuld worden maar dat valt op zondag dus niet mee.  We zijn 3 tankstations afgereden voordat we in Montpellier eindelijk konden tanken. Toen stonden we nog voor de opgave om een leuke overnachtingsplek te vinden.  Ik moet zeggen dat dat vandaag niet echt meeviel. We staan nu in Fabregues. Niet echt een leuke plek maar het is te warm om door te rijden en het is maar voor een nachtje dus dan is het te doen.

Ons plekje in de buurt van Montpellier

Vanavond zijn we weer op de Franse route gegaan met stokbrood en Franse kaas. Ook hadden we nog twee courgettes die op moesten dus ben ik maar weer creatief bezig geweest in de keuken😉 . Het resultaat waren smakelijke hapjes.

Courgettehapjes

Morgen gaan we richting het staatje Andorra, dat ligt in de Pyreneeën dus daar zal het een stukje koeler zijn.

Volgende week lezen jullie onze nieuwe "avonturen". Tot dan😘

1. Cor&Rina.:
    24 september 2018
    Weer mooie verhalen,,de bouw en het lassen,leuk die action vervelend al die muggen,,hier is het herfst maar het wordt wat beter,,morgen onze trouwdag al 37 jaar,we maken er weer een mooie dag van... Gr Cor en Rina...
  2. Anita🤗🤗💋💋👏:
    26 september 2018
    Heerlijk weer om te lezen. En lekker als je dan weer ff de a.cetion tegenkomt.
    Want er gaat niets boven een hollandsdropje snoepen. Maar voor de rest gaat het wel lekker zoals julie doorkarren. Volhouden. Ik lees graag jullie avonturen. Goeie reis verder.