Spanje

7 oktober 2018 - Peñíscola, Spanje

Vorige week ben ik geëindigd met dat we veel leuke dingen voor de boeg hadden deze week.  Dat is uitgekomen hoor! Dit was weer een week met een gouden randje!😊

De cp vlakbij Barcelona waar ik vorige week over schreef beviel ons niet helemaal omdat in de stal tegenover ons nog mensen woonden.  Wij konden zowat bij hun naar binnen kijken een zij hielden van trance- of dancemuziek want wij hoorden tot laat in de avond één en dezelfde dreun 🙄. Wij zijn druk bezig geweest om naar een alternatief in Barcelona te zoeken maar dat was er niet echt.  Ja, wel als we minimaal 35 euro per nacht wilde betalen. Uiteindelijk zijn we naar de rand van de cp gaan staan op dezelfde cp waarbij we uitzicht hadden op Barcelona én geen overlast meer hadden van de muziek.

Maandag hebben we relaxed aangedaan waarbij Erik nog wel even weggeweest is om sloten te halen.  Bij heel veel reacties op de camperapps lezen we dat er in Spanje ingebroken is. Aangezien wij onze camper ook alleen moesten laten wilde we toch extra beveiliging als ontmoediging.

Slot bestuurderskantSlot schuifdeur

Dinsdag zijn we samen naar Barcelona gegaan.  Eerst het hotel opgezocht waar Chantal en Tony slapen,  daar de scooter neergezet en lopend de stad gaan verkennen.

Er schenen een aantal dingen te zijn die je gezien moet hebben van Barcelona. De ramblas, standbeeld van columbus, Arc d'triumph  en sacras familia. Dat alles hebben wij die dag gezien in een wandeling van 14 km.

Erik strand BarcelonaErik reuzenrad BarcelonaWilma bij ARC d'triumphSacras familiaChocolade hart

Chantal en Tony zouden om kwart voor 7 landen in Barcelona.  Vluchtnummer enzo waren ons niet bekend maar het leek ons wel leuk om ze op te wachten op het vliegveld. Wij wisten niet dat er tussen terminal 1 en 2 bijna 7 km zat en zijn naar terminal 2 gereden. Daar zou om die tijd geen vliegtuig  geen vliegtuig uit Amsterdam landen alleen uit Brussel.  Dat was even balen want wij kwamen daar pas na 20 minuten achter🤔. Nu was het wel fijn dat Erik hard rijden op de scooter leuk vind😁. Heel snel naar terminal 1 gereden en toen we daar aankwamen kregen we een appje dat ze geland waren. Gelukkig moesten ze wachten op de koffer en waren wij op tijd.  Het was heerlijk om op de gezichten te zien dat onze verrassing nu gelukt was😍. Gezellig op de luchthaven samen wat gedronken voordat wij hen met rust lieten en teruggingen naar de camper.

Chantal en Tony vliegveld

Woensdagochtend op tijd naar Barcelona gereden en genoten van de luxe van het hotel.  Erik nam de tijd voor een uitgebreid bad en Chantal en ik gingen genieten van het zwembad op het dak.  Heerlijk decadent😁

Chantal en ikZwembad hoteldak

‘s middags zijn we met zijn drietjes Barcelona in geweest.  Ook weer naar de bezienswaardigheden en tippel gehad van 8 km. Onderweg lekker geluncht én de eerste sangria gedronken in Spanje🍹. Heerlijk!!!

LunchenChantal  en Erik voor arc d'triumph

Aan het einde van de middag in het hotel nog gezellig met Tony er ook bij aan de cocktails gezeten.  Wat een rotleven🤣😎.

Cocktails

Donderdag was de laatste dag samen met Chantal dus daar wilde we weer volop van genieten.  Volgens Tony was park guell de moeite waard om te bezoeken dus we hadden daar kaartjes voor besteld maar konden pas om half 6 terecht. Eerst maar weer lekker zwemmen en het bad was nu verwarmd🤗, nog lekkerder dan de dag ervoor.

Zwembad met zijn drieën

We zouden de metro nemen naar park guell maar Erik wist ons over te halen om door de stad te lopen.  Als lunch een heerlijk broodje kebab genomen.

Broodjes kebab

Daar heb ik echt spijt van gehad hoor 🤔. Het laatste stuk, in mijn beleving zeker 5 km, ging alleen maar omhoog en het was ook nog warm. Gelukkig was ook niet de enige die er spijt van had want Chantal vond het ook steeds minder leuk.  Erik was de enige die vrolijk bleef😀😀.

Gebakje erikChantal en Wilma

Uiteindelijk zijn we bij park guell gekomen en dat was gelukkig niet echt groot.

Uitzicht vanaf park guellChantal en ikke Park guellSelfieErik en Chantal park guellPark guellMet zijn drieën

Na het park gezien te hebben heerlijk een  uber gepakt naar het hotel. Wat een verdiende luxe! Tony was ook intussen klaar met zijn tweedaagse training en ’s avonds zijn we gezellig met zijn vieren echte tapas gaan eten. Tony had een tip gekregen en dat restaurant was echt de moeite waard!!!!!

Wijn in koelerTapasTapas1Tapas2Chantal en Tony

Bij het hotel hebben we afscheid genomen met het besef dat we elkaar nu echt niet eerder meer gaan zien totdat wij weer thuis zijn😥😥. Toch zijn we blij dat we deze dagen nog als extraatje tussendoor hadden. Weer hebben er optimaal van genoten 😍😍😘.

Vrijdag zijn we weer verder gegaan en hebben we met Hans en Marie-Louise afgesproken.  Vanaf dat weer elkaar zagen was het ook weer een hartelijk weerzien. Op de CP in Cunit stonden we er gezellig naast elkaar en konden we gezellig bijkletsen.

Hans en Marie LouiseMotormuizenMooie lucht

‘s Avonds hebben we weer eens lekker zitten keezen. Beetje jammer was het dat de mannen steeds maar wonnen. Voordeel was wel dat Marie- Louise en ik met de winnaar naar bed konden😂😂.

Zaterdag waren Hans en Marie-Louise 2 jaar getrouwd.  Dat moest uiteraard gevierd worden dus hebben Erik en ik hun camper versierd toen ze aan het fietsen waren en ’s avonds een flesje cava opengetrokken. Was weer heel gezellig met een spelletje uno.

Spelletje

Vanochtend zijn we weer verder gereden en via een mooie en soms minder mooie route zijn we in Peniscola aangekomen waar we een hele mooie plek hebben. Om een mooi beeld te krijgen moeten jullie even naar de laatste video kijken. Geweldig!!!!!

CP bij Peniscola

De mannen hebben heel heldhaftig nog in de woeste zee gezwommen.

Erik in woeste zee bij peniscola

Na het zwemmen hadden de mannen wel een (alcoholvrij) biertje verdiend🍻.

Vrienden

Dit waren onze belevenissen van deze week. Voor ons een heerlijke week en we hopen dat jullie weer genoten hebben van ons verhaal😘

1. Kees en Ellen Hoogmoed:
    7 oktober 2018
    Ja hoor jullie hebben een vreselijk leven😂
    Met al dat lekkere eten moet je wel veel wandelen.
    Weer genoten van het verhaal en de mooie foto's
    Veel plezier en geniet ervan👍😘
    Kees en Ellen Hoogmoed.
  2. Chantal:
    Was heel erg gezellig! 😘
  3. Marjolijn x:
    7 oktober 2018
    Oké kappen nou... ik word een beetje jaloers 🤨😂
    Video ook gezien, vroeg me af of de golven niet over de rand zijn gekomen... nee zeker, anders waren jullie drijvend wakker geworden waarschijnlijk 😊😉
    Kus! M&M
  4. Ans en Jaap:
    7 oktober 2018
    Mooi verhaal weer en gave video
  5. Anita🤗🤗💋💋👏:
    8 oktober 2018
    Wel leuk lekkere dingen genuttigd
    En mooie dingen gezien. Ga zo door.
    En de extra sloten hebben gewerkt?
    Ik hoop van wel.
  6. Cor&Rina.:
    8 oktober 2018
    Weer mooie verhalen ,leuk weer je ontmoeting met Chantal en Tony,blij dat alles goed gaat en nog veel plezier ...
  7. Lies van klinken:
    9 oktober 2018
    hebben weer genoten van jullie mooi reisverhaal heerlijk om te lezen