Spanje deel 2

14 oktober 2018 - Castillo de Garcimuñoz, Spanje

Wat hebben we weer een heerlijke week gehad!!!😎

Maandag zijn we wakker geworden met een prachtige zonsopkomst  🌄.We stonden op zo'n mooie èn rustige plek dat we de verduistering niet voor de ramen hadden gedaan waardoor we de zon prachtig op hebben zien komen.  Zo idyllisch 🤗

ZonsopkomstZonsopkomst vanuit bedPrachtig plaatje

De hele dag hebben we héérlijk rustig aan gedaan.  ‘s Middags zijn Hans en Erik nog gaan fietsen waarbij ze in Unarosa winkels hebben bekeken waarvan Marie-Louise en ik blij zijn dat we er niet bij waren😁😁. Mannendingen hè 🤗.

Marie-Louise en ik hebben heerlijk in het zonnetje zitten kletsen met een 🥂.

De mannen hebben ‘s avonds heerlijk voor ons gekookt😍

Erik aardappelen schillenHans koken

We zijn dinsdag weer verder gaan rijden richting het zuiden. We zijn ietsje voorbij Valencia gaan staan.  Boodschappen doen lukte jammer genoeg niet want het was in de omgeving van Valencia een regionale feestdag.  Alles was dus dicht! Gelukkig dat we allemaal nog een voorraad eten hadden😎.

Cp Valencia

‘s Avonds regende het en dat klonk ook wel weer eens gezellig en knus in de camper😉.

Woensdag zijn Erik en ik samen Valencia ingegaan. Valencia is een hele mooie stad en we hebben ervan genoten.  Daar ook nog even pasfoto’s laten maken voor mijn paspoort.

Wilma in ValenciaErik in ValenciaErik voor fontein ValenciaSamen voor muurschildering ValenciaPlein in  ValenciaValencia

In het park in Valencia samen met Hans en Marie-Louise nog even wat gedronken en gegeten omdat die ook op de fiets naar Valencia waren gereden. Ik zou voor het eten zorgen maar dat werd wel erg laat want we waren pas om 20.00 uur terug bij de camper. Een tonijnsalade is gelukkig snel gemaakt😊.

Samen eten

Donderdag hebben we een hele mooie rit gehad via Dénia en Xabia naar Calp. In Calp stonden we op een p-plaats vlakbij het strand en een meertje met flamingo's. Hans en Erik hebben nog een mooie wandeling gemaakt naar het Parc naturalisatie del Ifac, een grote rots in zee (schiereiland). Daarna heeft Hans lekkere spaghetti gemaakt voordat we Uno gingen spelen.

CP in CalpWandeling met HansZonsondergang in CalpErik en HansFlamingo's in calp

Vrijdag was in Spanje een nationale feestdag en we hoopte dat er gezellige activiteiten zouden zijn.  Dat was helaas niet zo🤔. Erik en ik zijn toen maar op de scooter gestapt naar Benidorm. 16 jaar geleden ben ik daar ook geweest met mijn gezin maar ik herkende niet veel meer.  Wel herkende ik de tattooshop waar ik toen mijn eerste tattoo heb laten zetten.

Tattoo shop Benidorm

Maar wat een massatoerisme in Benidorm. Iedereen lag nog hutje mutje op het strand.

Wilma op boulevard Benidorm

Na een stukje over de boulevard hielden wij het voor gezien en zijn een rustig strandje op gaan zoeken in La Villa Joiosa. Op de weg daarheen ook nog langs de camperplaatsen gereden waar Erik zijn ouders in het verleden overwinterd hebben. Jammer genoeg komen ze nu niet naar Spanje om te overwinteren 😟.

Wij hebben nog lekker in zee gezwommen en liggen zonnen😎.

Wilma op strandErik in zeeGenieten

Omdat het onze laatste avond was met Hans en Marie-Louise  zijn we uit eten gegaan. We hebben gezellig gegeten en kregen van het restaurant ook nog een flinke bel koffielikeur. Daar zeiden we uiteraard geen nee tegen 😃.

Hans en Marie LouiseWijVoorgerecht ErikCalamarisKoffielikeur

Om de avond aan de boulevard goed af te sluiten zijn we ook nog maar ergens een cocktail gaan drinken 🍹. Héérlijk!!!!!!!!

Cocktails

Het was een beregezellige avond die we afgesloten hebben met nog twee spelletjes keezen in de camper van Hans en Marie-Louise !!

Zaterdag hebben we afscheid van elkaar genomen na een hele gezellige week.  Wij moeten naar Madrid en zij gaan verder naar het zuiden, de zon achterna 🌞🌞. Hans en Marie-Louise  nogmaals bedankt voor de leuke tijd samen😘😘.

Wij zijn zaterdag na een lange rit in Genoves aangekomen op een cp naast een riviertje.  Het was de bedoeling om hier twee nachten te blijven. Met opzet zeg ik was want de rivier was nu niet zo aantrekkelijk om te zwemmen én we werden gistermiddag gek van de vliegen toen we buiten zaten🤨. Maar eerlijk is eerlijk de cp was mooi.

CPCp in genovesRiviertje

Vanochtend zijn wij vroeg gaan rijden.  Niet alleen vanwege de afstand die we wilde rijden (269 km) maar hoofdzakelijk omdat ons kookgas op was🤨. Dat hield in: geen thee of koffie!!!! Snel gas tanken dus😀.

We hebben wel een onwijs mooie route gehad vandaag (ondanks een half uurtje regen).

Mooie kerk onderwegAparte boompjesOnderwegOnderweg 1Dorpje tegen rotsOnderweg rode aardeUitzicht onderwegStuwdam onderweg

Om vier uur zijn we aangekomen bij de CP bij castillo de Garcimuñoz.

Bordje bij kasteelDuveltje bij kasteelCp bij kasteel

Het is alleen jammer dat het weer hier nu wat minder is.  Onderweg hebben we regen gehad en nu waait het best wel een beetje hard. Misschien wel het restant van de storm Leslie die afgelopen nacht over Portugal naar Spanje is getrokken. Heerlijk weer om vanavond gezellig een filmpje te kijken in de camper.  Hapje en drankje erbij, dat wordt weer een topavondje😉.

Tot volgende week!!!!

1. Lies van klinken:
    15 oktober 2018
    samen hebben jullie weer heerlijk genoten van de reis en de gezelligheid samen.dus wij ook er van genoten van het mooie reisverhaal
  2. Ineke van nimwegen:
    19 oktober 2018
    Was weer een mooi reis verhaal
    Knap hoor om dat elke week te doen
    Gr ineke
  3. Cor&Rina.:
    23 oktober 2018
    Weer een mooi reis verhaal,uit het zonnige Spanje,,was er even niet aan toe gekomen,maar jullie genieten er nog wel van,hoop dat alles goed blijft gaan en de zon blijft schijnen..