Spanje deel 3

21 oktober 2018 - Úbeda, Spanje

Weer tijd voor een nieuw verhaal over de afgelopen week.

Maandag zijn we verder richting Madrid gegaan.  De route was, op een enkel stuk na, niet echt bijzonder🙄. Het gebied rondom Madrid is ook niet echt mooi te noemen. We hadden een cp achter een tankstation in San Martin de la Vega.  Niet de meest mooie plek maar we staan er wel veilig achter een hek en het was er best rustig op de vrachtwagens na.

Ons plekje bij San Martin de la Vega

Dinsdag hebben we ons warm aangekleed om met de scooter naar Madrid te gaan. Het was 35 km rijden en de thermometer gaf nog geen 14 graden aan toen we vertrokken.

Madrid is groot,  druk en heeft mooie gebouwen.  Wij zijn naar Plaza Mayor gereden en van daaruit zijn we gaan wandelen door gezellige straatjes en pleintjes. Nog een prachtige kathedraal bezocht en gekeken om een elektrische step te huren.  Resultaat was dat we wel gingen wandelen🤣🤣

Selfie MadridKathedraal MadridIn de kathedraal 1Madrid 3Madrid 5Madrid 6MadridMadrid 7

Het Pradomuseum stond ook nog op ons verlanglijstje maar we waren te laat met reserveren.  Volgende week was de eerste mogelijkheid. Dat duurde ons te lang dus helaas……. Wij hebben veel van Madrid ook vanaf de scooter bekeken maar het nu ook wel gezien. Ook hebben we  alvast gekeken waar de nederlandse ambassade is waar we donderdag 18 oktober een afspraak hebben.

Madrid 1Madrid 2

Woensdag  zijn we naar Aranjuez gereden.  Een mooi plaatsje waar we doorheen gereden waren op weg naar de CP.

Het was daar echt mooi.  Er stond een oud paleis met mooie tuinen eromheen en het stadje was heel knus.

Paleis aranjuezSelfie voor paleisErik voor fonteinBloemenprachtBeeld in fonteinPark bij het paleis van Aranjuez 1Park bij het paleis van Aranjuez 2Park bij het paleis van Aranjuez 5

Terug bij de camper hebben we eerst maar lekker gebruik gemaakt van de douchefaciliteiten van het tankstation.  Was ook wel weer eens tijd😁😁.

Donderdag hebben we weer eens een wekker moeten zetten🤔. Dat beviel niet echt goed hoor maar ja, we moesten om 8 uur op de scooter zitten voor onze afspraak bij de ambassade. Wat een chaos in de stad zeg in de ochtendspits.  Ter illustratie hebben we een filmpje gemaakt die bij de video's staat.

Bij de ambassade hadden we een dame die niet echt heel erg meedenkend was. Uiteindelijk zal mijn paspoort aangetekend verstuurd worden naar Agnes en Rob maar dat kon dan wel langer dan 3 weken duren.  We gaan zien hoe lang het gaat duren.

Bij de Nederlandse ambassade in MadridWachten op de afspraak

Na ons bezoek aan de ambassade zijn we weer door de drukte van de stad terug gereden en hebben de camper klaargemaakt voor vertrek. De route was,  op de laatste 25 km na niet heel bijzonder. Wel hebben we de molens gezien die voorkomen in het verhaal van don quichot.

Molens don quichotMolenDon quichot

Onderweg leek het ook nog wel of we een uitstapje hadden gemaakt naar Mars. Wij kunnen dan nu ook bevestigen dat er leven is op Mars :-)

Mars

De cp bij het nationaal park was mooi en stil, vlakbij een oud kasteel en een stuwmeer. We hebben wel binnen gezeten want de temperaturen zijn hier nu ook wel wat gezakt.

Onze CP bij nationaal Park Laguna de RuideraCp el toboso

Vrijdag hebben we een rustige dag ingepland. In ieder geval voor mij😁😁. Erik is met het duveltje bezig geweest om de nieuwe stabilisator er op te zetten.

Erik klussenDuveltje zonder wielErik klussen1

Het duurde langer dan gehoopt maar het is hem toch weer gelukt! Topper hoor😘.

Aan het eind van de middag zijn we nog even naar het kasteel gewandeld om dat te bekijken. Was grappig om te zien.  Er zat zelfs een kerkje in.

Castillo de PenarroyaKapelletje bij Castillo de Penarroya

Gisteren zijn we weer verder gegaan en hebben een prachtige route gereden!!!! De route voerde langs vele lagunes en watervallen en leuke straatjes. We zaten te genieten.😊😊 Wel kregen we opeens het besef dat het herfst was door de mooie kleuren van de bomen.

Bij Laguna de RuideraErik bij waterval lagune del reyUitzicht op lagunesBomenboogStraatje onderweg 1Straatje onderwegHerfst

De cp die we uitgezocht hadden was niet echt gezellig dus we zijn maar doorgereden. Wat een goede beslissing van ons want we kwamen uiteindelijk op een prachtig mooie plek in de natuur terecht.

Plekje in de natuur in Siles

We hebben ons verdiept in de omgeving en het blijkt dat we vlakbij een gebied met heel veel warmwaterbronnen zitten met geneeskrachtige baden. Maandag hebben we afgesproken met Hans en Marie-Louise om elkaar bij zo'n bad in Sante Fe weer te ontmoeten.

Vandaag moesten we dus wel weer verder rijden om maandag in Sante Fe te zijn.  Onze eerste prioriteit was om naar Udena te rijden om weer gas te tanken, we hadden nog maar genoeg voor 100 km🤔. We moesten, volgens onze navigatie,  maar een klein stukje door het natuurgebied. Dit gebied was echter zó mooi dat we daar langer doorheen wilde rijden.

NavigatieMooi uitzicht onderwegZon op lagunaRuïne op rotsTussenstop onderweg

Resultaat was dat we ongeveer 100 km omgereden hebben voordat we bij het tankstation in Udena aankwamen. Maar het was absoluut de moeite waard!!!!!

Nu staan we op een cp in Udena waar ik lekker in het zonnetje én met korte broek aan dit verhaal weer heb gemaakt.

Ons plekje in Ubeda

Straks waarschijnlijk nog even het oude centrum in.  Tot volgende week😘

1. Kees en Ellen Hoogmoed:
    21 oktober 2018
    Door jullie reisverhalen ,foto's en video's hoeven wij niet meer op vakantie😂
    Lieve groetjes Kees en Ellen Hoogmoed 😘💋
  2. Lies van klinken:
    22 oktober 2018
    toch weer een mooi en interessant reisverhaal met mooie foto,s erbij
  3. Riet Fokkens:
    22 oktober 2018
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Ook een heel mooi museum in Madrid en niet zo groot als het Prado, is Thyssen Bornemiza. Ook Nederlandse kunst. Zeker een aanrader. Wij moesten toen niet reserveren, geen idee hoe het nu is.
  4. Cor&Rina.:
    23 oktober 2018
    Weer leuk verslag,nog steeds mooi weer en mooie omgeving,leuk die warmwater bronnen met geneeskundige krachten,nog veel plezier .