Spanje deel 4

28 oktober 2018 - Fuengirola, Spanje

En weer is er een week voorbij gevlogen.  Wederom een hele leuke week samen met Hans en Marie-Louise.

Afgelopen maandag hebben wij elkaar weer getroffen.  We hadden afgesproken om elkaar bij de warmwaterbron in Santa Fe te ontmoeten. Dat liep iets anders want Hans en Marie-Louise zijn twee uur bezig geweest om daar te komen en het was ze niet gelukt. We hebben toen op een p-plaats afgesproken maar het prikkelde Erik natuurlijk wel om toch naar die bron te gaan😉. Dus zijn we er toch heen gereden. Het koste ons het achterlicht van de scooterdrager die afgebroken was tijdens deze rit. Bij de video's staat een filmpje hoe dit ging dankzij de dashcam van Hans en Marie-Louise 👍. Het is echt de moeite waard om te bekijken.

De afgebroken achterlichtsteun

Eenmaal bij de warmwaterbron Thomas de Santa Fe kwamen we in een andere wereld terecht. Het leek een soort vrijstaatje 😁😁. Mensen liepen er in hun blootje,  er werd ongegeneerd een joint opgestoken, vanuit een camper werd er drank verkocht. Een heel apart sfeertje op een aparte plek tussen de olijfbomen. De bron zelf was niet groot maar wel echt lekker warm.  Wij hebben er lekker een uurtje van genoten voordat wij toch maar een andere overnachtingsplek op gingen zoeken.

warmwaterbron sante febron sante feerik sante fesante fe1 Zandpad

Wij zijn uiteindelijk beland op een p-plaats in granada. Daar troffen wij nog twee Franse campers met figuren erin die beter bij de bron in Santa Fe hadden kunnen staan. Zeg maar dat ze een beetje onaangepast gedrag vertoonde 🙄. Op straat muziek maken,  eten koken langs het trottoir en een joint in hun mond. In de nacht veroorzaakte ze ook overlast. Beetje vervelend.

Granada by nightErik en hans

Dinsdagochtend zijn Erik en Hans op de scooter gestapt omdat Hans en scooter wilde huren. Terwijl de mannen weg waren zaten Marie-Louise en ik gezellig in onze camper te kletsen totdat er op het raam geklopt werd!!! Politie🙄🙄🙄🙄 ik dacht eerst dat Marie-Louise een geintje maakte maar er stonden 4 agenten die bij iedere camper aanklopte om ze weg te sturen dus ook bij ons! Tja de mannen waren nog weg dus dat maar even uitgelegd en de mannen gelijk geappt dat ze terug moesten komen.  Voor het eerst in 7 maanden zijn we weggestuurd. Geen slecht gemiddelde toch 🤣🤣. We durfde alleen geen foto's van de agenten te nemen, ze leken ons niet erg vriendelijk namelijk🙃.

We zijn toen naar Monachil gereden.  Het was een veel leukere plek waar we ook nog lekker buiten konden zitten. ‘s Avonds hebben we gezellig zitten bbqen.

Ons plekje in MonachilBbqenErik bbq

Woensdag zijn we met zijn vieren met de scooter gaan toeren. Eerst zijn we door Granada gereden naar Alhambra via leuke kleine smalle straatjes. Cultuurbarbaren als wij zijn, zijn we er niet naar binnen geweest ook omdat de entree volgens Hans 49 euro was😊. Daarna hebben we een prachtig mooie route gereden door de bergen naar Sierra Nevada.

De kleine straatjes van GranadaDe kleine straatjes van Granada 2Uitzicht Sierra NevadaEeuwige sneeuw siera NevadaBakkie onderweg met de scooterHans en ml op de scooter

Het verbaasde mij dat er in zuid Spanje een wintersportgebied is,  dat had ik niet verwacht. Het was er nu uitgestorven op de werklui na en een enkel restaurant was al geopend.  We hebben daar even lekker geluncht ook om door te warmen want het was in de bergen al best koud😤.

LunchenSelfie

Terug bij de camper hebben we ons eerst door de zon lekker op laten warmen🌞🌞. In de avond hebben we weer gezellig zitten keezen.

spelletje keezen in granada

Donderdagochtend zijn Erik en Hans al om 9 uur gaan wandelen door Los Cahorros. Het was een mooie tocht langs een rivier met watervallen,  hangbruggen en andere obstakels. Ze hebben 10 km gelopen. Zie ook de filmpjes.

De wandeling langs  los CahorrosEr valt ook wel eens een steen langs los CahorrosKlimmen en klauteren langs los CahorrosLange brugDe man met hoogtevrees!Hans op handen en voeten door  los CahorrosHalf ingestort  los Cahorroslos Cahorros, prachtig gebiedlos Cahorros en een waterval

We zijn verder gaan rijden omdat de voorspellingen niet zo goed waren.  Op naar het zuiden, de zon achterna 🌞🌝☀️. We hebben wéér een mooie route gereden en zijn op een cp in Alhama de Granada beland. We stonden daar vlakbij een garage waar Erik het achterlicht weer op de scooterdrager heeft laten lassen.

Lassen achterlichtsteun scooterdrager

Daar hebben de mannen weer samen gewandeld naar een warmwaterbron in de buurt.

Thermalbad bij Alhama de GranadaRomeinse brug bij Alhama de GranadaWandeling bij Alhama de Granada

De volgende ochtend werden we wakker van het opbouwen van de markt. Ik heb mezelf daar even getrakteerd op een overheerlijke gegrilde kippenpoot😋.

Heerlijke kippenpoot van de markt

Na het marktbezoek zijn we naar Fuengirola gereden. Eerst prachtig door de bergen en vanaf Malaga langs de kust. We staan nu op een p-plaats vlakbij het strand en een kasteel.

Boulevard in fuengirolaOns plekje in Fuengirola

Vrijdagavond zijn we de boulevard opgegaan en hebben eerst op een terras aan het water gezellig een biertje gedronken.

4 bier

Omdat er toch wel trek kregen in wat kleins weer verder gelopen en daar kwamen we een hollands tentje tegen.

Hollandse bar

Wat kan een eenvoudige frikadel speciaal en broodje shoarma dan toch lekker smaken als je het zo lang niet hebt gehad.  En met de muziek van André Hazes op de achtergrond vond ik het helemaal top. Ik heb zitten genieten hoor 🍻🍻.

Met zijn vierenFrikandel speciaalBroodje shoarma

Zaterdag waren we alle vier wel een beetje duf😉. Eerst rustig wakker geworden, daarna lopend boodschappen gedaan voordat we de zwemspullen aantrokken en heerlijk op het strand zijn gaan liggen 🌞.

‘s Avonds begon het flink te waaien en hebben we het dak maar naar beneden gedaan. De komende dagen zijn de voorspellingen ook erg winderig🌬🌬🌊.

Vandaag is het al koud.  Het wordt maar 14 graden, morgen wat beter maar dinsdag wordt, volgens de voorspellingen, een regenachtige dag. Dat zal dus een  rijdag worden waarbij we ook maar eens in Gibraltar gaan informeren hoe het gaat met de boot naar Marokko zodat we, zodra mijn paspoort binnen is, kunnen gaan boeken.

Tot volgende week weer xxxx

1. Rob & Agnes:
    28 oktober 2018
    Hoezo van Gibraltar naar Marroko en niet vanaf Tarifa? Jullie komen tenslotte bij ons vandaan. Tarifa is dicht bij ons. Dichterbij dan Gibraltar!
  2. Wilma:
    28 oktober 2018
    Wij weten niet beter dan dat we vanaf Gibraltar naar Marokko moeten maar als het ook vanaf jullie kan des te beter! Dank je wel voor de tip 👍
  3. Lies van klinken:
    28 oktober 2018
    wat een super mooi reisverhaal foto,s en filmpje het blijft genieten om het te lezen
  4. Lorenzo catto:
    29 oktober 2018
    Siera Nevada was 10 jaar geleden de wk skiën
  5. Ans en Jaap:
    30 oktober 2018
    Mooi verhaal weer en wat een mooie wandelroutes hebben de mannen gelopen 😍
  6. Cor&Rina.:
    1 november 2018
    Weer mooie verhalen ,,lekker die frikandel en een vaasje bier met muziek van André ,goed dat je je bril op had in het warmwaterbron ,dan lijkt alles groter ,of besloeg je glazen,,haha gaat al beter met mij,Gr Cor....
  7. Wilma:
    1 november 2018
    Hoewel wij niet altijd terug reageren vinden wij het altijd leuk om de reacties te lezen 😊
  8. Marjolijn x:
    29 november 2018
    hoiii
    nou ik kan het ramp-filmpje van het achterlicht niet vinden hoor 🤔 zal wel aan mij liggen 🤣