Slowakije deel 2

19 mei 2018 - Ács, Hongarije

Vorige week ben ik geëindigd met dat jullie in mijn volgende verhaal (deze dus) de afloop zouden lezen of het gelukt is met de waterpomp. Degene die Erik goed kennen weten dus dat het gelukt is! Het wrange van het verhaal is dat de eigenlijke oorzaak waarschijnlijk een verstopt slangetje was!!!! Alle slangetjes, op 2 na, waren bij de garage doorgeblazen en juist in één van deze 2 zat het probleem. Mag de pret niet drukken, wij rijden nu lekker op gas verder met een nieuwe waterpomp. Zullen we dat probleem verder op onze reis in ieder geval niet meer krijgen.

Nadat het probleem verholpen is zijn we lopend Bratislava ingegaan om boodschappen te doen. Het was 29 graden dus eigenlijk geen temperatuur om de hele stad te bezichtigen dus alleen boodschappen gedaan, terug gelopen, boodschappen opgeruimd en naar de schaduw van een terrasje verder op gegaan. Het is niet te geloven maar we betaalde daar € 1,20 voor een half liter bier. In de binnenstad moest je daar € 4,50 voor betalen hoorde wij later.

's Avonds nog gezellig met Ben, een Engelse koerier die naast ons stond, zitten kletsen. Zondag zijn we lopend Bratislava gaan ontdekken. Echt een hele mooie, gezellige stad, de moeite waard om te bekijken.

beeld uit puterik bij beeldwilma bij orkestpark

Terug bij de camper hebben we alles ingepakt en zijn verder gaan rijden. We moesten wel want de Porta Potti moest dringend geleegd worden maar dat kon niet op de p-plaats in Bratislava. Uiteindelijk zijn we op een hele mooie camperplaats in Deutsch Jahrndorf beland. We hadden ons niet gerealiseerd dat dat weer in Oostenrijk was. Onverwachts weer een land erbij op onze lijst. Op de cp heeft Erik nog even lekker de grand Prix zitten kijken.

Erik gp kijkencp

De camperplaats was een oase van rust en we zijn daar ook lekker twee nachten blijven staan. We hebben, behalve het drielandenpunt van Oostenrijk, Hongarije en Slowakije bekijken, ook lekker weinig gedaan en genoten van de rust.

drielandenpuntbeeld 3lp

Dinsdag was een regendag dus zijn we maar verder gaan rijden richting Hongarije. We hebben een mooie route gereden en zijn in Acs op een camping geland met een hele vriendelijke eigenaar, Laszlo. Als welkom kregen we een fles rode wijn en een glaasje schnapps. We hebben daar gezellig zitten kletsen met Pieter en Mariët.

camperplaats Acspicknicktafel

De volgende dagen hebben we eigenlijk heel weinig gedaan. We hebben besloten dat we op deze camping een aantal dagen blijven staan om lekker te genieten van onze rust. Wel moesten we dringend wassen. We mochten gelukkig gebruik maken van de wasmachine van Laszlo dus we hebben twee wassen gedaan en alles is weer lekker schoon.

de was

Gisteren hebben we weer eens een mooie wandeling gemaakt. Achter de camping ligt een bos waar wilde dieren zoals herten, reeën, vossen en wilde zwijnen leven. Als je dit bos doorloopt kom je bij de Donau uit. Wij hebben heel stilletjes gedaan tijdens onze wandeling maar zijn, behalve een jong, ziek vosje, helaas geen andere dieren tegen gekomen.

jong vosje

Aan de Donau hebben wij genoten van het uitzicht en heerlijk onze broodjes gegeten. Daarna zijn wij via een andere weg naar het dorpje gelopen. We kwamen ook nog langs een motorcrossbaan.

wandelingwilma en Donaucrossbaannr 1

's Avonds heb ik even de keukenprinses uitgehangen en hebben we heerlijk genoten van verse asperges, gebakken aardappeltjes en een smakelijk stuk vlees. Genieten hoor.

fornuisheerlijk eten

Terwijl ik deze log weer bijwerk heeft Laszlo aan Erik gevraagd of hij de grasmaaier kan repareren. Wordt weer een leuk klusje voor Erik.

erik op grasmaaier

De komende dagen wordt het weer beter zodat we daar nog lekker van kunnen genieten. Zoals het er nu uit ziet gaan we dinsdag weer verder rijden naar Boedapest. Tot volgende week maar weer.

1. Rob & Agnes:
    19 mei 2018
    Ziet et weer gezellig uit ♥
  2. Ineke van nimwegen:
    19 mei 2018
    Weer een leuk verslag wat een belevenis elke keer
  3. Erick de Jong:
    19 mei 2018
    Jullie zijn lekker onder weg zeg fijn dat het opgelost is met waterpomp. S6 met de grasmaaier hihi zal ook niet klussen onder weg veel plezier nog
  4. Ans en Jaap:
    20 mei 2018
    Erik en zijn "klussenbus" 😂😂😂 zijn handen jeuken weer en hulpvaardigheid zit in zijn bloed. Leuk verhaal weer veel plezier toppers
  5. Anita🤗🤗💋💋👏:
    22 mei 2018
    Houd jullie wel weer een beetje van de straat. En was de rode wijn te hachele🍷🍷.lees je weer goede reis verder.😘😘
  6. Lies van klinken:
    26 mei 2018